آموزش تکواندو
نوشته شده توسط : امیر عباس
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

ایران از دوران قدیم تا کنون همواره در زمینه آموزش کشتی و همچنین آموزش کشتی کشوری پر افتخار بوده و اسطوره هایی را تحویل دنیا داده است که در هیچ نقطه از جهان همانند آنها ظهور نخواد کرد
یکی از این پهلوانان ایرانی اکبر فلاح است.وی مدت چند سال است که به هیچ وجه مصاحبه نمی کند و هنگامی که خبرنگاران از او میخواهند در باره کشتی یا آموزش کشتی بحث کند به آنها می گوید: آن زمانی که ما را سر دست میگرفتند ، گذشت.به دنبال تازه نفس ها بروید.
این پهلوان غیور بارها برنده میادین کشتی شده و به کرات نام ایران را بر سر زبان ها انداخته است
اکبر فلاح در حال حاضر در مجله خزانه مشغول به آموزش کشتی می باشد و از بحث ها و گفتگوهای داغ کشتی تا حودی فاصله گرفته است و بیشتر علاقه دارد در همان باشگاه قدیمی کارگران فنون کشتی را آموزش دهد.

آموزش کشتی
اکبر فلاحی در سال ۱۹۹۳ در وزن ۶۸ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و در سال ۱۹۹۵ نیز مدال نقره را برای کشورمان به ارمغان آورد
اکبر فلاح نیز مانند بسیاری از درستداران آموزش کشتی در در جنوب شهر تهران متولد شد و از همان دوران نوجوانی به یادگیری کشتی مشغول شد.آن زمان اکبر تمام دغدغه اش رسیدن به تمرینات در باشگاه کارگران بود.باشگاهی که اکنون عکس هایی بزرگ از وی به دیوار آویخته اند و نام او را زیرش نوشته اند:پهلوان اکبر فلاح.
او در سالهای پیش به آموزش کشتی آزاد ، در تیم ملی کشتی جوانان مشغول بود ولی اکنون به آموزش جوانان در منطقه محل تولد خویش می پردازد
اکبر فلاح متولد ۱۳۴۵ است و به گفته او جوانان و نوجوانان پایین شهر تهران بیشتر علاقه به یادگیری کشتی نشان میدادند.به گفته خودش حتی یک جلسه تمرین را هم در آن زمان از دست نمیداد.البته این نکته را هم یاد آور میشود که فضای کشتی در آن زمان با حالا تفاوت های زیادی داشت.به قول خودش آن زمان مربی ها عرق بچه ها را در می آوردند.

پس از پیروزی اکبر در المپیک تورنتو در سال ۱۹۹۳ او را پهلوان اکبر فلاح نامیدند.او همیشه از لطف مردم نسبت به او تشکر کرده و می گوید پس از پیروزی ام هنگامی که به محله بازگشتم خزانه از عکس های من پر شده بود.هم محله ای ها نیز شیرینی پخش میکردند.
البته اکبر گلایه هایی نیز دارد.او سالهاست که از تیم ملی کشتی خارج شده و حتی آموزش کشتی آزاد را نیز در تیم ملی رها کرده است اما به راستی که دیگر کسی سراغی از او نمیگیرد و حتی مسئولین نیز از او یادی نمی کنند اما مردم همچنان او را به یاد دارند و به خاطر اوست که به آن باشگاه میروند.و او به نوجوانان و جوانان پر امید ،کشتی آموزش میدهد و به حضور آنها در تیم ملی و مسابقات جهانی ایمان دارد.
اکبر فلاح در سال ۱۳۷۲ یعنی در همان سالی که قهرمان جهان شد ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد.در سال ۱۳۷۴ نیز از محله خزانه نقل مکان کرد.او در مورد نقل مکانش میگوید:به هیچ وجه علاقه نداشتم از محله پدری ام به جای دیگری مهاجرت کنم اما پس از قهرمانی یک خانه به عنوان جایزه به من داده شد و من با همسرم تصمیم گرفتیم که در آنجا زندگی کنیم.اما نقل مکان من به این معنا نیست که دیگر علاقه ای به ماندن در خزانه نداشتم.زیرا همانگونه که میدانید من در سالهای پس از مهاجرت به فعالیت و آموزش کشتی به جوانان خزانه پرداخته ام.

آموزش کشتی
فرزندان فلاح به طور حرفه ای ورزش را دنبال نم کنند اما از ورزش دور نمانده اند.اکبر میگوید:برایم مهم است که فرزندانم ورزش کنند و در این مورد سختگیر نیز هستم زیرا معتقدم با این کار خودشان را در برابر بیماری ها بیمه می کنند.
امروزه باشگاه های کشتی بسیاری با نام اکبر فلاح به وجود آمده اند.اما فلاح از وجود آنها اطلاعی ندارد و همواره به دوستان و اقوام و آشنایانش گفته که تنها در باشگاه کارگران به آموزش کشتی مشغولم.اما افراد سودجو از اسمم سوءاستفاده میکنند و جوانان را با اسم من جذب و ثبت نام می کنند.
فلاح در مورد امکانات ورزشی خزانه میگوید:امکانات ورزشی ما در چند سال گذشته پیشرفت هایی داشته اما به هیچ وجه کافی نیست.مخصوصا در حوزه کشتی بانوان.امکانات برای بانوان که مادران جامعه هستند بسیار کم است.مادران جامعه باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند
اکبر علاوه بر اموزش کشتی در باشگاه کارگران به جوانان درس اخلاق میدهد و به آنها گوش زد میکند که ورزشکار بی اخلاق هیچ گاه اسطوره نمیشود.وی معتقد است که در ورزش باید پهلوان و جوانمرد بود.همچنین به شاگردان خود میگوید که قبل از زمین زدن حریف باید ابتدا رذیلت های اخلاقی خود را به خاک بکشند.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

آسیب های احتمالی تنیس روی میز:
در تمامی ورزشها در صورت انجام تمرینات غیر اصولی و سنگین آسیب هایی به بدن وارد میشود.در مورد آموزش تنیس روی میز هم این قاعده صدق می کند.تمیرینات بدنی زیاد همواره احتمال آسیب دیدگی را چندین برابر می کند.به همین علت ما باید از آسیب های ممکنه مطلع شویم.
معمولا در پینگ پنگ ستون فقرات ،شانه ،قوزک و مچ بیشتر از سایر نقاط دچار آسیب دیدگی میشوند.
تحقیقات و پژوهش ها در زمینه ورزش نشان میدهد که در هنگام آموزش پینگ پنگ ویا هر ورزش دیگری بیش از مسابقات رسمی احتمال آسیب دیدگی وجود دارد.در درجه اول بیشتر آسیب دیدگی ها متوجه بافت ماهیچه میشوند.که در این صورت آسیب دیدن تاندون ها در پی آن انجام میشوند.رشته آموزش تنیس روی میز از رشته هایی است که کمترین خطر آسیب دیدگی را به همراه دارد.بنابر این با خیال راحت تری میتوان این ورزش را دنبال کرد.زیرا این ورزش در میان سایر ورزش ها از نظر آسیب دیدگی های حاد و مزمن در رده آخر قرار دارد.

آموزش تنیس
البته هر ورزشی در صورت درست انجام نشدن به یک سری نقاط خاصی از بدن آسیب میرساند.یک ورزشکار باید نحوه کارکرد آناتومیکی و پاتو بیولوژی آسیب دیدگی بافت ها و اندام های مختلف را بشناسد.برای این منظور باید به میزان توزیع بار اضافه بر روی اندام های بدن آگاه باشد و از مکانیزم و چگونگی واکنش بیوشیمیایی بافت ها در زمان تحمیل فشار آگاه باشد.
آسیب ها دو گونه اند:۱- آسیبهای ناشی از ضربه شدید ۲- استفاده بیش از حد از ماهیچه و اندام
گاهی برخی از آسیب ها نیز به دلیل رگ به رگ شدن به وجود می آیند یا آسیب هایی از این قبیل که پس از گذش مدتی کوتاه خود به خود خوب می شوند.
از نمونه های آسیب دیدگی استفاده بیش از حد میتوان به آسیب در تاندون آشیل نام برد.بازیکن پینگ پنگ در صورتی که به این آسیب دیدگی دچار شود ابتدا دردی خفیف پس از تمرین احساس خواهد نمود و پس از یک روز درد برطرف می گردد غافل از آنکه در طی آموزش تنیس در جلسات بعدی این درد مجددا به سراغ وی خواهد آمد و مرتبا بدتر میشود و حتی گاهی به صورت یک مشکل بسیار جدی ظاهر می گردد.
اما سوال اینجاست که چرا اصلا باید آسیب دیدگی در ورزش وجود داشته باشد.در پاسخ به این سوال باید گفت که گرم نکردن به اندازه کافی ، آماده نبودن فرم و استیل فیزیکی ، انتخاب تمرین و یا تمرینات نا مناسب ،دوره توان بخشی کوتاه مدت ،عوامل آناتومیکی ،انجام تکنیک هایی خاص در موقعیتی که هنوز زمان مناسب برای انجام آن فرا نرسیده است ،تکنیک های نامناسب ،کفش بد ،امکانات بد مانن زمین نامناسب و…، تجهیزات حفاظتی نامناسب ، شرایط جوی و آب و هوایی بد و نبود امکانات گرمایشی و سرمایشی در فصل های زمستان و تابستان و چیزهایی از این قبیل همواره خطر آسیب دیدگی ها را افزایش میدهند.


در میان نواحی حساس و آسیب پذیریاد شده کتف و شانه سهم بیشتری نسبت به سایر نقاط دارند.بیشترین آسیبها و فشاری که بر روی شانه وارد می شود ،ناشی از توپ بزرگ می باشد(توپ ۴۰ میلی متری).در این صورت میتوان اینگونه نتیجه گرفت که تعداد بسیار زیادی از آسیبهای تنیس روی میز.در نتیجه حرکات تند و کوتاهی است که در ضرباتی مانند فورهند انجام میگیرند.
این وظیفه مربی است که در حین آموزش تنیس روی میز از آسیب های ممکن در این رشته صحبت کند و از وقوع آنها جلوگیری کند.
نکته دیگری که در این مبحث باید در نظر داشت این است که در ورزش پینگ پنگ هر چیزی که باعث کاهش دامنه حرکت و یا عضله کنترل کننده حرکت در راستای اجرای دقیق ضربه شود، به آسیب دیدگی منتهی خواهد شد.حالت بدن نقش عمده ای در اجرای صحیح حرکات و ضربات تنیس روی میز دارد.

آموزش تنیس روی میز
اشتباهی که گاهی مربیان مرتکب ن میشوند این است که با افزایش حجم تمرینات مانند افزایش تعداد ،زمان ،یا شدت تمرین برخی تکنیک ها باعث ایجاد آسیب در بافت اندام های بدن بازیکن میشوند.افزایش حجم تمرین در بازیکنی که قبلا مصدوم شده و پس از گذراندن طول درمان مجددا به ورزش بازگشته است ،بسیار خطرناک تر از بازیکنان عادی می باشد.همانطور که قبل از مسابقات رسمی بازیکن خود را گرم می کند ،در آموزش پینگ پنگ و تمرینات روزانه نیز باید این نکته را رعایت کند.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

درباره بدمینتون:
این رشته ورزشی بسیار راحت است و هر کسی به آسانی میتواند آن را فرا بگیرد.بدمینتون ورزشی است که چه در فضای آزاد و چه در محیط های بسته مانند سالنها قابل اجراست.نکات بسیاری می تواند در باره آموزش بدمینتون بیان کرد اما به طور کلی این ورزش در سطح تفریح های معمول نیازی به آموزش های خاص و پیچیده ندارد.
بدمینتون با استفاده از راکت و شاتل پری و پلاستیکی انجام میگیرد و زمین بازی توسط تور به دو قسمت تقسیم میگردد.این بازی به صورت دو نفره و یا چهار نفره امکانپذیر است در نتیجه هم به صورت تیمی میشود از آن لذت برد و هم انفرادی.شاتل بدمینتون همان توپ کوچکی است که شکل خاص و منحصربه فرد خود را دارد و مرتبا در حال طی کردن طول زمین بازی است که البته نام کامل آن شاتل کک می باشد.

آموزش بدمینتون
آموزش بدمینتون ممکن است کمی پیچیده باشد اما در سطح بازیهای دوستانه نیازی به یادگیری اصول پیچیده نیست.ولی برای کسانی که قصد قهرمانی در مسابقات رسمی را دارند مسئله کمی متفاوت است.در این صورت فرد باید با تمامی قوانین آشنا باشد و از آمادگی جسمانی بالایی نیز برخوردار باشد.
امکانات و تجهیزات بدمینتون:
یکی از مزیت های ویژه بدمینتون این است کهشما به راحتی میتوانید متعلقات این رشته را فراهم کنید و در هر جایی به آموزش بدمینتون بپردازید.البته امکانات این رشته برای سطوح مختلف کمی تفاوت دارد.
جنس راکت بدمینتون معمولا یا چوب است و یا فلز و گاهی هم ترکیبی از هردو البته گاهی همبه صورت های کربن دار، کربنکس و گرافیتی نیز ساخته می شوند.
در مسابقات رسمی همواره از شاتل های پری استفاده می شود.شاتل های پلاستیکی به دلیل مقاومت نسبتا بیشتری که دارند و همچنین ارزانترند ،بیشتر جنبه تمرینی دارند.
تور بدمینتون معمولا تیره رنگ است و دور لبه آن نواری سفید رنگ قرار دارد.ابعاد زمین بدمینتون بسته به تعداد بازیکنان متفاوت است.در مسابقات و بازی های یک نفره(در هر زمین یک نفر) این ابعاد ۴۰/۱۳*۱۸/۵ متر و برای بازی دو نفره ۴۰/۱۳*۱۰/۶متر می باشد.در بازیهای رسمی زمین سبز رنگ است و خطوط مرزی آن با رنگ سفید معین شده است.
از دیگر ملزومات برای بدمینتون در مسابقات رسمی میتوان به کفش و جوراب ورزشی و پیراهن و شورت مخصوص اشاره کرد.حداقل ارتفاع سالن بدمینتون باید ۱۰ متر باشد.
نکات ایمنی در بدمینتون:
هر ورزشی آسیبهای خاص خود را داردوبدمینتون نیز از این قاعده مستثنا نیست.اما اگر مربی در آموزش بدمینتون کم کاری نکرده باشد و تمامی آسیب های ممکن را به ورزشکار آموخته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.

آموزش بدمینتون
قبل از اینکه بازیکن بخواهد وارد زمین بازی شود باید به خوبی بدنش را گرم کرده باشد زیرا میانگین در هر دقیقه باید ۶۰ ضربه به توپ بزند که البته با دویدن و حرکات ورزشی دیگر همراه است.
بدمینتون ورزشی است که در آن کشیدگی عضلات به دفعات اتفاق می افتد.یک بازیکن باتجربه به خوبی میداند که انجام حرککات کششی از مهمترین قسمت های این ورزش است.با انجام نرمش ها و حرکات کششی عضلات بسط داده میشوند و میزان آسیب دیدگی آنها بسیار پایین می آید.
یک مربی در حین آموزش بدمینتون حرکات کششی منایب را به ورزشکار خواهد آموخت.نوع حرکت کششی و میزان نگهداری آن بسیار مهم است و نیازمند علم و تجربه از سوی مربی است.در صورتی که عمل گرم کردن بدن به خوبی انجام گیرد ،عضله قادر است ۲۰ درصد بیشتر از حد معمول خود انبساط یابد.به این نکته توجه داشته باشید که در حرکات کششی نباید دردی حس شود مخصوصا در مفاصل.استاندارد تمرین حرکات کششی برای بدمینتون هفت ثانیه برای هر تمرین است و هر تمرین باید سه بار انجام شود.بازیکنان با تجربه قبل از شروع بازی ۲۰ دقیقه دور زمین می دوند و پس از آن بدون شاتل شروع به تمرین می کنند.یا اصطلاحا سایه میزنند.

آموزش بدمینتون
با آنکه ورزش بدمینتون یک ورزش سبک است اما اجرای غیر اصولی آن باعث ایجاد درد و صدمات جبران ناپذیری به بدن میشود.آسیب های بدمینتون بیشتر در نواحی تاندون آشیل ،مفاصل قوزک پا و زانو صورت میگیرد.ستون فقرات و شانه نیز بیشترین فشار را متحمل می گردند.
موارد دیگری نیز در بروز آسیب ها موثر هستند که از جمله آنها میتوان نامناسب بودن کف پوشها و زمین ،انجام کارهای سنگین در سنین پایین در بازیکنان و استفاده از کفشهای نامناسب را نام برد.برای گرفتن نتیجه در رشته بدمینتون اجرای اصولی حرکات و همچنین لوارم و امکانات مناسب الزامی هستند و نقش بسزایی در این امر دارند.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

در این مبحث از آموزش کونگ فو به زمان و چگونگی پیدایش هنر رزمی کونگ فو می پردازیم:معنی لغوی کونگ فو در بعضی اقوام به معنی عالی ترین شکل هر چیز شکل گرفته بود و در برخی اقوام دیگر به معنی مرد دانا .ولی در کل می توان گفت که گونگ فو هیچ معنای خاصی ندارد.
پیدایش هنر رزمی کونگ فو زمانی آغاز شد که بودیهارما و یا به گفته چینی ها تامو از هند به معبد شائولین که در ایالات هوتان واقع شده وارد شدند. که سرچشمه همه هنر های رزمی در این مکان است.اساس هنر های رزمی کونگ فو یا بوکس چینی از آنجایی شروع شد که تامو ۱۸ تا حرکت فیزیکی متناسب با حالات روحی و جسمی برای جوانان راهب معبد ابداع کرد.شاگردان راهب حرکاتی که اموزش داده شده بود را توانستند به خوبی یاد بگیرند، و این هنر را گسترش دهند.و کم کم علاقمندان زیادی را توانست به خود جذب کنند و معبد های دیگر هم جذب این هنر رزمی شدند.و بعد از رواج این هنر در سراسر چین به عنوان هنر رزمی این کشور ثبت شد.

آموزش کونگ فو
ولی این هنر رزمی حرکات فیزیکی موزون دست و پا است را بیان می کند.و مردان و زنانی در این هنر فعالیت داشتند که برای مردم قابل اعتماد بودند.و بین دو گروه جن گیران ، جادو گران و راهبان و افراد مذهبی رواج بیشتری داشته است.
گروه جادوگران و جن گیران:در آن زمان این دسته از افراد برای امرار معاش حرکات پیچیده و زیبا وافسونگری هایی را اجرا می کردند.و همچنین به فرزندان خود هم این حرکات و فنون را انتقال می دادند.
گروه راهبان و افراد مذهبی: از خصوصیات این افراد می توان به این موضوع اشاره کرد که گیاه خوار بودند و ساده زندگی می کردندد همچنین این افراد باید در دوران زندگیشان از مسائل مادی دور باشند و ازدواج نکنند.و هنر های رزمی را به صورت طاقت فرسا تمرین می کردند.
کار راهبان این بود که جامعه ملموس را اصلاح کنند و این راهبان در جایی که به کسی ظلم می شد حاضر می شدند.در سال ۱۹۱۱ و در کشور چین از طرف راهبان نهضی اتفاق افتاد که دلیل آن فشار هایی بود که حاکمان به زیر دستان خود وارد می کردند،که انقلاب اول به نام بکسور ها نام گذاری شد.تی سو که یکی از راهبان معبد شائولین بود،سبب شد تا این هنر رزمی رواج و نشر پیدا کند.آنها توانستند توسط تقلید از حیوانات مانند :حرکات میمون، ببر ، مار ، پلنگ ، ، مانتیس این هنر رزمی را به مرحله ای عالی برسانند.


بعد از ممنوعیت کونگ فو در سرار چین بعد از فتح شائولین عاملی شد تا استادان شائولین به کشور های غربی و دیگر کشورها از جمله : هنگ کنگ ، تایوان مهاجرت کنند.این عامل سبب شده تا بدلیل مهم بودن مراجع آن آموزش کونگ فوئی که خارج از چین داده می شود ارزشمند تر از کونگ فوئی باشد که در چین آموزش داده می شود.
پس از گذشت زمان جهت سر و سامان دادن به هنر رزمی کونگ فو تحت نام ووشو سعی در آن داشتند که سیستم های این هنر رزمی را منسجم کند.این کار توسط استادان شائولین خارج از چین تحریم شد.ولی ووشو جهت نشر این هنر نمایندگانی از سراسر دنیا می پذیرفت.و با گذشت زمان انتقادات شدیدی توسط کسانی که به هنر رزمی کونگ فو علاقه داشتند صورت گرفت که انتقاد شدید آنها تاسیس مدرسه هنرهای رزمی شائولین در کنار معبد شائولین را به دنبال داشت.و مدارک شائولین را به کسانی که در این مکان هنر رزمی ووشو را می آموزند اهدا می شود.امروزه شاهد فعالیت چندین سبک آموزش کونگ فو که شاخص ترین آنها به مواردی از جمله : تای چی چوان ، پاگواچان ، هسینگ آی ، وینگ چان ، چانگ چوان می توان اشاره کرد که سبک های ذکر شده بعنوان سبکهای اصلی در هنر رزمی ووشو نیز معرفی شده اند.

آموزش کونگ فو
در حال حاضر می توان شاهد تماشای گونگ فو در معبد ، باشگاها و پارک ها و تمام اماکن خصوصی و عمومی بود.بخصوص بعد از طلوع آفتاب و در هوایی آزاد و دلنشین انجام می شود.ولی می توان گفت که ورزشی که توسط چینی ها در صبح انجام می شود شیوه ای از کونگ فوی نرم که تای چی چون نام گذاری شده می باشد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

نورپردازی برای آموزش بیلیارد:
برای وضوح دید توپ های روی میز باید نور کافی وجود داشته باشد تا سایه های توپ نزدیک ریل ایجاد نشود و تا سراسر میز را فرا گیرد و روشن کند و از این نظر از لامپ های فلورسنت استفاده میشود چون دید چشم را بالا برده و برای آموزش بیلیارد بهتر هستند و از نظر اقتصادی نیز به صرفه بوده و دوام بیشتری نسبت به نور لامپ های نئون دارند و بطور کلی لامپ های فلورسنت نسبت به لامپ های قدیمی بیشتر پیشنهاد میشوند.

پوشش میز بیلیارد برای آموزش بیلیارد :
برای پوشش دادن سطح میز برای آموزش بیلیارد از پارچه ای نمدی استفاده میکردند اما به مرور از پارچه ی پشم شیشه یا مخلوطی از پشم معمولی و یا ترکیب پشم و نایلون استفاده میکردند . پشم شیشه از نظر هزینه گرانتر بوده و از الیاف تنیده شده بوجود امده و به این خاطر در حین اموزش بیلیارد بر سطح میز دوام بیشتر داشته .

آموزش بیلیارد
استفاده از پشم شیشه روی سطح میز آموزش بیلیارد شامل پیلینگ حداقل بوده (به الیافی که از سطح پارچه جدا میشوند پیلینگ گویند)
و این ذرات ریز روی میز پخش نشده و برای جلوگیری از دیده شدن آن ها از رنگ میزی که چشم را نزند استفاده کنید .مثلا اگر سطح میز قرمز باشد به مرور در حین آموزش بیلیارد خستگی ایجاد کرده .

توپ در آموزش بیلیارد:
یکی از برندهای معروف با تولید ۹۰۰ نوع متفاوت توپ کمپانی سالوک در بلژیک بوده که نام سازنده ی این توپ ها را نهادند و این توپ ها را به سراسر دنیا پخش میکنند .

در گذشته توپ ها را از عاج و خاک رس با ترکیبات دیگر می ساختند اما امروزه از مخلوطی از فنل مرزینی ساخته میشوند. در آسیا برای تولید این توپ ها از رزین های پلیستری استفاده میکنند و دارای قیمت ارزان تر هستند و بیشتر برای استفاده ی خانگی استفاده میشوند.
اما به مرور زمان در مقابل نور قسمت های سفید توپ زرد شده و کم جلوه شده ولی در اموزش بیلارد و کیفیت بازی تاثیرگذار نیست .

– برای اینکه توپ ها چرب و کثیف نباشند باید آن ها را تمیز کرد و برخی افراد در حین آموزش بیلیارد و انجام بازی به توپ ها روغن میزنند که هم جلوه ای تر شده و هم بزرگتر به چشم می آیند و همینطور از اصطحکاک آن می کاهد و روی سطح میز سر نمیخورد

– اندازه ی استاندارد توپ های بیلیارد با وزن ۶ اونس و قطر (۴/۱)*۲ که هم برای آموزش بیلیارد هم برای بازی استفاده میشوند

چوب مخصوص برای آموزش بیلیارد:
یک چوب مخصوص آموزش بیلیارد ۱ متر و ۴۷ سانتی متر طول داشته که استاندارد بوده و بستگی به قد داشته چون افراد قد بلند بازوهای بلندی دارند و افراد کوتاه قد نیز طول بازوهای کمتری دارند و در حین ضربه زدن باعث عدم تعادل شده و همینطور افرادی که قد بلند هستند تمایل دارند که کمی از توپ را به عقب برده تا ضربه بزنند و این تفاوت باید با تمرین رفع شود .
یک چوب بیلیارد قبلا حدود ۱۰۰ دلار بود ولی اکنون از چوب هایی با ساخت امریکا بوده که دو قطعه ای هست و از جنس چوب های گرافیتی و ترکیب چند ماده تولید میشوند و قیمت بالایی نیز دارند و برای کسانی که به آموزش بیلیارد و بازی آن علاقمندند کاربرد داشته.

آموزش بیلیارد

چوب مخصوص آموزش بیلیارد شامل:
cue stick: به چوب بیلیارد برای اموزش بیلیارد گفته شده که با آن به توپ مخصوص آموزش بیلیارد ضربه زده که به توپ بیلیارد cue ball گفته میشود.
– چوپ مخصوص اموزش بیلیارد بلند بوده و یک نوک داشته و خیلی ظریف و دقیق بوده که از ۳ قسمت تشکیل شده
– نوک چوب بیلیارد : قسمتی از نوک چوب بیلیارد با طول ۱/۲۷ سانتیمتر را گویند که یک قسمت کائوچوئی در نوک آن قرار داده شده است.
بدنه چوب بیلیارد: چوبی صاف و صیقلی و یکدست با پهنای کم و طول بلند بوده
دسته چوب بیلیارد: پهت نرین قسمت چوب مخصوص اموزش بیلیارد بوده که به صورت مخروطی به داخل بوده و با دست گرفته میشود.

وزن چوب مخصوص آموزش بیلیارد:
یک چوب معمولی آموزش بیلیارد ۱۸ الی ۲۱ اونس بوده ولی جایگزین استاندارد ان ۱۹ اونس است که با توجه به وزن بازیکن در حینآموزش بیلیارد سنگین تر یا سبکتر شده بر حسب علاقه ی افراد.

آموزش بیلیارد
چوب سنگین فشار بیشتری در حین ضربه زدن به توپ وارد میکند.
چوب سبکتر سرعت و انعطاف بیشتری داشته و قدرت را بالا برده و بستگی به علاقه و سلیقه افراد انتخاب میشوند.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

در آموزش تکواندو به قدمت رشته تکواندو می پردازیم:
تکواندو در لغت به ۳ بخش(ت – کوان – دو) تبدیل می شود، که بخش«ت» به معنی دفاع کردن ،ضربه زدن و شکستن توسط پا می باشد.بخش«کوان »به معنی دفاع کردن ،ضربه زدن و شکستن توسط دست می باشد.بخش «دو» به معنی راه و روش است.
قدمت ورزش تکواندو در کره شمالی به بیش از ۲۰قرن می رسد، و به عنوان یک هنر رزمی به شمار می آید،و همچنین ورزش ملی کره جنوبی تکواندو است . دربین هنر های رزمی به جرات می توان گفت که تکواندو بیشترین تعداد ورزشکار را به خود اختصاص داده است،که امروزه یکی از ورزش های المپیکی و به عنوان یک ورزش پیشرفته در سراسر جهان فعالیت دارد.

آموزش تکواندو
ورزش تکواندو از ورزش کاراته تاثیراتی پذیرفته است و همچنین با بعضی از سبک‌های جنوبی کونگ فو شباهت هایی دارد.آموزش تکواندو از آن جهت با تمام سبک‌های رزمی که وجود دارند متمایز است که استیل این رشته تاکید بر طراحی فنون برای دور کردن مهاجم و با حداکثر قدرت و سرعت ضربات پا و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن است.
شکلی که امروزه تکواندو دارد، در شمال کره و در دوران حکومت سلسله گوگوریو برگرفته از سوباک و تکوان که رشته های رزمی به حساب می آیند و در آنجا تمرین می شده اقتباس شده است.توانایی های جنگی در آن زمان از اهمیت بالایی برخورداربود به همیت دلیل مسابقات زیادی هم به صورت مرتب مانند: نبرد تن به تن، رقص با شمشیرو تیراندازی برگزار می شد.
و در حکومت پادشاهی شیلا هم به ورزش رزمی توجه خاصی می شد به همین دلیل فعالیت های آموزشی ،نظامی و اجتماعی و انواع هنر های رزمی بخصوص سوباک در سازمان هوارانگ صورت می گرفت.

با اینکه دو فنون ضربات دست و گلاویزی را در این دوران هوارانگ وارد سوباک کرد،ولی دیگر در کره تمرین این دو فنون میلی نداشت.و این رشته بر مبنای ضربه زدن و جلوگیری از نزدیک شدن دشمن که شکل اولیه این رشته بود ادامه پیدا کرد.یوسول که تکنیک‌های گلاویزی سوباک نامیده می شد پایه گذار ورزش جودو بعد از ورودش به ژاپن شد.
۹۳۵ تا ۱۳۹۲ در زمان امپراتوری کوریو تمرین هنر های رزمی رواج داشت.

آموزش تکواندو
از سال ۱۳۹۲ تا ۱۹۱۰سلسله یی ،که بر تفکرات ایدئالیستی مبتنی بود و همچنین بودیسم و زودودن افکار کنفوسیوس در این کشور رواج یافت،و باعث شد نقش نظامیان در حکومت کاهش یابد.تا زمان اشغال کره توسط ژاپن فنون در سال ۱۹۱۰ با وجود کاسته شدن هنر های رزمی تکامل یافت.
با ممنوع شدن هنر های رزمی بومی کره در دوران حکومت استعماری ژاپن،آنها برای جایگزین کردن آموزش تکواندو اقدام به تاسیس مدارس کاراته جهت آموزش این ورزش کردند.
ولی در آن زمان توسط گروه های کوچک و به طور مخفیانه در مناطق کوهستانی هنر های رزمی کره ای آموزش داده می شد.

تکواندو نوین:

بعد از آزاد شدن کره وتمام شدن جنگ رشته های ژاپنی مانند کاراته و جودو تا حد زیادی با ورزش های رزمی کره در هم آمیخته شده بودند. و رزمی کاران کره هم هنر های رزمی چینی را آموختند و آنها را وارد کره کردند.رشته تکواندو که محبوب ترین سبک رزمی در دنیا به شمار می رفت به ورزش ملی کره تبدیل شد.
در سال ۱۹۵۹ انجمن تاسو دو تاسیس که هدف از تاسیس این انجمن این بود که یگانگی در هنر های رزمی کره را ایجاد کند
در سال ۱۹۶۲ رشته تکواندو به چهل و سومین دوره بازی ملی کره جنوبی به عنوان یک بازی رسمی وارد شد.
در سال ۱۹۶۵ انجمن تکواندو نامش جایگزین انجمن تا سو دو شد.
در سال ۱۹۷۲باشگاه کوکی وان که تا امروزاز جهت مرجع فنی تکواندو بالاترین بوده تاسیس شد.
در سال ۱۹۷۳ فدراسیون جهانی آموزش تکواندو (WTF) تاسیس شد.

در سال ۱۹۷۳در کره اولین دوره بازیهای جهانی تکواندو با شرکت کردن ۲۰۰ورزشکار از ۱۹ کشور برگزار شد، که نتیجه آن بعد از کره قرار گرفتن آمریکا، تایوان و مکزیک در جدول رده بندی بود.

آموزش تکواندو

در سال ۱۹۷۶ تکواندو توسط شورای بین‌المللی ورزشهای نظامی سیزم پذیرفته شد.
در سال ۱۹۸۳فدراسیون جهانی تکواندو به عنوان یکی از اعضای خود توسط کمیته بین‌المللی المپیک اعلام گشت.
در سال ۱۹۸۶ تکواندو به عنوان یک ورزش نمایشی در بازیهای آسیائی سئول برگزار شد.
در سال ۱۹۸۸تکواندو به عنوان یک ورزش نمایشی در المپیک سئول برگزار شد.
در سال ۱۹۹۴ در بازی‌های آسیائی هیروشیما تکواندو به عنوان یک رشته رسمی برگزار شد.
در سال ۲۰۰۰ تکواندو دومین هنر رزمی آسیایی در المپیک سیدنی شد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

آسیب های بدنی و مصدومیت ها در آموزش کاراته
در حین مبارزات و تمرینات سنگین احتمال اسیب دیدگی در نواحی بدن شده که ستون فقرات یا زانو به شدت مصدوم شده و برای پیشگیری و درمان آن باید از روش هایی استفاده کرد که در زیر به موارد مصدومیت و پیشگیری انها اشاره میکنم:

آسیب دیدگی عضله زانو در کاراته:
مفصل زانو شامل استخوان ران ،کشکک ،لیگمانت های اطراف و داخل مفصل ،مینیسک،تاندون،عضلات مختلف وکیسه زلالی میشود.
مینیسک باعث کاهش فشار به مفصل در حین آموزش کاراته و انجام مبازه شده که اگر اسیب ببیند متورم و دردناک شده.
– کیسه های زلالی در بین استخوان ها قرار داشته که به حرکت عضله و استخوان کمک کرده که اگر متورم شود مشکلاتی را ایجاد میکند.
– اگر تکنیک های پا در آموزش کاراته نادرست اجرا شوند آسیب رسانی به مفصل رخ داده و بوریست رخ میدهد.

آموزش کاراته

درمان :
از کمپرس سرد و قرار دادن روی محل متورم و استراحت تا بهبود عضو توصیه میشود.

پارگی رباط ها در آموزش کاراته و مبارزه آن:
بین استخوان ها رباط هایی وجود دارد که با بافت اسفنجی خودشان را ترمیم میکنند .رباط های صلیبی زانو دارای انواع می باشد.
اسپرین : به اسیب رسیدن رباط گفته شده
نشانه های آسپرین در آموزش کاراته : درد و تورم و ضربات وارده باعث اسیب رسیدن رباط داخلی شده

آسیب رباط قدامی در اموزش کارته:
هر رباط نوار محکم ست که دو استخوان را بهم متصل میکند یکی از رباط های اصلی بین استخوان ران و استخوان ساق پا بوده که برای ایستادن زانو کمک کرده که به این نوع مصدومیت اسپرین درجه ۲و۳ یا پارگی رباط قدامی گویند که از ضربه و فشار بیش از حد به استخوان ران و ساق پا در حین آموزش کاراته و مبارزه احساس لغزش و خالی شدن زانو در حین حرکت شده و با تورم ودرد موضعی همراه است .

درمان:
عضو آسیب دیده را بالا نگه داشته
– گذاشتن یخ کمپرس سرد روی ناحیه مورد آسیب تا دوروز در حین آموزش کاراته
– تا دو روز از کمپرس سرد استفاده شود و بعد از آن از کمپرس گرم
– استفاده از دارو های گیاهی آرامبخش به جای دارو های شیمیایی مضر استفاده شود.

آموزش کاراته

درمان ثانویه در آسیب دیدگی بدن در آموزش کاراته:
به پزشک معالج مراجعه کرده و بعد از انجام تست پارگی مفصل زانو و عکس رنگی و ام آر آی گرفته شود تا تشخیص راحت تر شود.
– به فیزیوتراپی مراجعه شود و با تمرینات تقویت عضو به بازیابی عضو کمک کند.
– با انجام عمل جراحی در مواقع حاد که میتواند با لیزر و عمل باز اقدام شود.

عوامل موثر در آسیب دیدگی در آموزش کاراته و مبارزات کاراته :
– نرمش ها و تمرینات پر برخورد و پرشی انجام دهند
– ورزشکار سابقه ی زانو درد داشته باشد
– چاقی و اضافه وزن ورزشکار
– ضعف عضلات
– از محافظ بدن و تنه استفاده نشود

چگونگی تشخیص:
– مشاهده علائم در محل آسیب دیده
– داشتن سابقه پزشکی
– پرتو نگاری اعضای بدن لگن ، زانو مچ دست و پا برای تشخیص شکستگی
– تشخیص کوفتگی و در رفتگی
پیشگیری:
– تقویت کردن عضله زانو
– باید از حرکات خطرناک و اشتباه پرهیز کرد
– قبل از آموزش کاراته حتما تمرینات نرمشی انجام شود
– کاهش دادن وزن بدن و تنظیم تغذیه کاراته کار
– استفاده از پوشش و لباس های حفاظتی و کفش های مناسب
– فعالیت های نرمشی و کششی مناسب برای زانو
– تمرین روزانه و پیاده روی انجام شود.
– با تمرینات کششی و تعادلی از آسیب های زانو جلوگیری کنند و چابکی را افزایش داده

آموزش کاراته

آسیب های وارده به مغز در آموزش های کاراته و تمرینات ان :
با آسیب رسیدن به مغز به طور مداوم باعث بیهوشی فرد شده و از هوشیاری آن کاسته و با ضربه شدید دیگر بر فیبرهای عصبی فشار آورده که باید حتما از وسایل حفاظتی استفاده کند .

آسیب های وارده بر بدن و اندام ها در آموزش کاراته و تمرینات آن:
آسیب های بدنی شامل پیچ خوردگی و شکستن و دررفتگی و کشیدگی عضلات و در رفتن تاندون بوده . انجام حرکات کششی و چرخشی و و تغییر حالت زانو بیش از حد که خطرات زیادی را بوجود می آورد.

در صورت داشتن چه آسیب هایی نباید اموزش کاراته را ادامه داد:
– در صورت بروز شکستگی
– صدمات مغزی که از هوشیاری کاراته کار کاسته شده.
– صدماتی که به چشم وارد شده مثل کبودی و خراشیدگی قرتیه
چه افرادی نباید ورزش های رزمی و آموزش های کاراته را ادامه دهند:
– کاراته کاری که حمله های قلبی دارند.
– کاراته کاری افرادی که فشار خون انها قابل کنترل نیست
– کاراته کاری افرادی که مادرزاد بیماری قلبی دارد.
– کاراته کاری افرادی که تشنج میکنند
– کاراته کاری نارسایی کلیوی دارند
– کاراته کاری بیماری پوستی

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

مزیت های یادگیری و آموزش جودو
ورزش جودو برای افرادی که می خواهند بدنشان ورزیده و توانمند شود بسیار مناسب بوده . جودو یک ورزش فیزیکی بوده و بدن را ورزیده و نیرومند و قابل انعطاف کرده و در حین تمرینات و آموزش جودو بدن به مراتب قوی تر شده وباعث تقویت قلب و عرووق شده.
در حین آموزش جودو ورزشکار یاد میگیرد در زیر فشار آرام باشد و خیلی از مشکلات استرسی زندگی را از بین برده و مزایای روحی داشته. در آموزش جودو به آموزش تقویت فکر و روشنفکری جودوکار نیز پرداخته میشود و فکر کردن را در وی تغییر داده و استرس را ازبین برده و با کاهش فشار خون آرامش را در او فراهم کرده .
در آموزش جودو قفل کردن مفاصل غیرقانونی می باشد و خطا محسوب میشود و بهیچ عنوان جزو ضربات پیچاندن مفصل ها استفاده نشده چون صدمات جسمانی زیادی بوجود می آورد ئلی باید آموزش جودو را برای دفاع فردی یاد گرفت.

آموزش جودو
جودو بی شمار مزیت داشته و هرچه بیشتر در آموزش جودو پیش رفته مزیت های آن بیشتر دیده میشود. و یکی از مزایای خوب آن افزایش طول عمر بوده که با بالا بردن قدرت بدن به همراه بوده.
از دیگر مزیت های آموزش جودو و یادگیری آن آمادگی جسمانی فرد بوده و بدن را انعطاف پذیر کرده و قدرت بدنی را افزایش داده.
تمرینات و آموزش جودو بدن را قوی تر کرده و باعث مقاوم شدن قلب و عضلات عروقی شده . و ورزشکارانی که آموزش جودو میبینند قدرت تمرکزشان به مراتب بالا رفته و حافظه قوی پیدا میکنند . و این قدرت تمرکز در زندگی افراد تاثیر مثبت داشته و در شغل و تحصیلات این قابلیت را حفظ کرده.
در زندگی فشارهای زیادی وجود دارد و با آموزش جودو فرد یاد میگیرد که چطور بر آرامش خود بیافزاید و حتی در حین رانندگی این توانایی بالا رفته و به ارتقاء سطح زندگی تاثیر مثبت گذاشته
با بکار بردن توصیه های ورزشی در آموزش جودو در زندگی می توان از مزیت های آن بهره برد و زندگی را آرام طی کرد و تاثیراتی در مطالعه و میزان کار افراد کارگر و کارمند داشته تا به نحو بهتر فعالیت روزانه خود را سپری کنند.
با یادگرفتن توصیه های گفته شده در حین آموزش جودو ورزشکار به خود اطمینان پیدا کرده و با مشکلات زندگی درگیر شده و دست به کارهای بزرگتر زده و جسارت را در وی بالا برده و بدون ترس پیش میرود.
بسیاری از افراد جامعه بدلیل کم رویی و ترس از مواجه شدن در جمع دوستان مشکل دارند ولی با یادگرفتن و آموزش جودو جودوکار یاد میگیرد که خجالتی نبوده و با مردم ملاقات کرده و این قدرت را پیدا میکند که دیگر استرس مواجه شدن در جمع دوستان و همکاران را نداشته باشد.

آموزش جودو
یکی از بهترین مزایای آموزش جودو دفاع فردی بوده و جودو شکل دفاع از خود را یاد میدهد و افرادی که توانایی بدنی کم دارند و ضعیف هستند میتوانند روش و حالت دفاعی به بدن را فراگیرند و با همان جثه بتوانند در مقابل افراد قوی و هیکلی از خود مححافظت کنند .
در آموزش جودو تکنیک مشت، لگد، و بلوک کردن یاد داده شده اما استفاده از آن ها مجاز و قانونی و جزو قوانین نیست اما برای مواقع نیاز کابرد دارند.
نحوه ی احترام گذاشتن و آموزش جودو:
احترام نهادن در ورزش رزمی جودو به زبان ژاپنی بوده و کلمه ری لی را گویند و به دو صورت ایستاده و نشسته انجام شده .
در آموزش جودو یاد میگیرند که به استاد ، مربی، داوران و حریفان خود احترام گذارند به علاوه فرد باید به سالن جودو که به آن تاتامی گفته میشود نیز احترام گذارد .
احترام گذاشتن در ورزش جودو به این معنی نیست که برتری را نشان دهد بلکه از باب وظیفه بوده و یک احساس تشکر و سپاس نسبت به حریف و ورزشکاران دیگر است و به وی این امکان را داده که پیشرفت و یادگیری بیشتری داشته باشد.
ورزش رزمی جودو با احترام گذاشتن آغاز شده و با احترام گذاشتن پایان می یابد.

دو نوع احترام در جودو :
۱) احترام ( ری ) در حالت نشسته
جودوکار در فاصله ی ۵/۱ متری در مقابل حریف خود قرار گرفته و بنشیند و قسمت روی پا با تشک در تماس باشد و زانوها کمی باز شوند و مفاصل رانی روی پاشنه پا قرار گرفته و دست ها روی ران ها و بعد دست ها در فاصله ۱۰ تا ۱۲ سانتی متری در جلوی زانوها و روی تشک قرار گیرد و نوک دستها کمی به طرف داخل چرخیده و سر وگردن و پشت در خط مستقیم قرار می گیرد سپس فرد از ناحیه کمر خم شده.

آموزش جودو
۲) احترام ( ری ) در حالت سر پا :
دو حریف در فاصله ۲ متری از همدیگر و به حالت خبر دار ایستاده و از ناحیه کمر به جلو خم شده بطوری دستهایشان از پهلو ها به جلو ی پاها یشان حرکت کرده و بدنشان یک زاویه تقریبا ۳۰درجه ای پیدا کرده.
بطور کلی تعظیم کردن از حالت نشسته رسمی تر از حالت ایستاده بوده و جودوکار می تواند در حالت عادی از هر فاصله برای هر مورد خاص که لازم است احترام یا تعظیم کند اما تعظیم باید با خلوص نیت و خوبی آمیخته باشد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

تا به حال فکر کرده اید که چرا آموزش زبان انگلیسی را باید در برنامه روزانه ی خود قرار دهیم؟ یا چرا باید زبان انگلیسی را بیاموزیم؟
در جهان امروز آموزش زبان انگلیسی بهترین و مهم ترین قدم برای بهبود و پیشرفت زندگی همه ی ماست.
دسترسی داشتن به موضوعات و اطلاعاتی که به زبان انگلیسی هستند و کسانی که با این زبان آشنایی ندارند از آنها محرومند بسیار لذت بخش و جالب است!
ارتباط برقرار کردن و گفتگو کردن با افراد انگلیسی زبان ساکن کشورهای دیگر ,پیشرفت های شغلی خارق العاده و بسیاری از کارهای شگفت انگیز دیگر همه از مزایای آموزش زبان انگلیسی است.

آموزش زبان انگلیسی
اگر بتوانید به خوبی به زبان انگلیسی مکالمه کنید شک نداشته باشید دنیایتان متحول خواهد شد!
یاد گرفتن زبان انگلیسی آسان است.همین امروز برای آموزش زبان انگلیسی یک گام بردارید!

موضوعات و زمینه های مورد علاقه ی شما چیست؟ ممکن است به موسیقی علاقمند باشید یا تجارت ,پزشکی و سلامت,روانشناسی موفقیت و هزاران موضوع مورد علاقه ی دیگر!
دوره ای که در آن زندگی می کنیم عصر اطلاعات است .رسانه های مختلفی مانند تلویزیون , اینترنت , مجلات وکتابها به سادگی در دسترس همه ی ما قرار دارند.خب مشکل کجاست !نکته مهمی که وجود دارد این است که اکثرا این اطلاعات به زبان بین المللی انگلیسی وجود دارد.پس آموزش زبان ضروری به نظر می رسد.
امروزه بیش از یک میلیارد سایت و وبلاگ و صفحات وب وجود دارد که از طریق آنها می توانید به روز ترین و جدیدترین اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید اما بیشتر این صفحات به زبان انگلیسی هستند.با آموزش زبان انگلیسی دریچه ی گسترده ای از اطلاعات را به روی خود بگشایید.

اگر علاقمند به خواندن کتاب باشید با آموزش زبان انگلیسی می توانید بهترین کتابهای جهان در مورد موضوعات مورد علاقه ی خود را که نویسندگان ایالات متحده یا سایر کشورهای انگلیسی زبان نوشته اند مطالعه کنید.حتی کتابهایی که از سایر ملل و زبان ها به زبان انگلیسی ترجمه شده به سادگی در دسترس شما قرار دارد.

آموزش زبان
روزنامه ها و مطبوعات انگلیسی زبان با صرف اندکی وقت به سادگی در هر جای دنیا که باشید در دسترس شماست.
اخبار روز دنیا را شبکه های تلویزیونی بین المللی مانند CNN و VOA ویا BBC بسیار سریع انتقال می دهند.با آموزش زبان انگلیسی می توانید به روز باشید و اخبار جهان را از طریق این شبکه ها به سادگی دریافت کنید.
برای پیشرفت در زمینه های علمی پژوهشی خود نیز به آموزش زبان نیاز خواهید داشت.اگر بخواهید یک مقاله ی بین المللی بخوانید یا حتی خودتان ارایه دهید نیاز به آموزش زبان انگلیسی خواهید داشت.

تقریبا در سراسر جهان انسان ها قبول کرده اند برای برقراری ارتباط و صحبت کردن با هم زبان انگلیسی را به کار ببندند.
تعداد کسانی که در جهان به زبان انگلیسی تکلم می کنند تقریبا یک و نیم میلیارد نفر است.تقریبا یک میلیارد نفر هم به آموزش زبان انگلیسی مشغول هستند.
تمامی همایش ها و کنفرانس های بین المللی , رقابت های ورزشی بین المللی مانند المپیک یا جام جهانی تماما به زبان انگلیسی برگزار می شوند.پس اگر ورزشکار هستید و اهداف جهانی دارید آموزش زبان انگلیسی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
آموزش زبان انگلیسی برای سیاستمداران هم بسیار ضروری است چرا که سیاستمداران تمامی کشورها برای اینکه بتوانند با هم مذاکره و گفتگو کنند از زبان انگلیسی استفاده می کنند.

آموزش زبان انگلیسی
اگر به آموزش زبان انگلیسی مشغول شوید پس از مدتی می توانید به این زبان مکالمه و گفتگو کنید…می توانید با مردم اقصی نقاط جهان صحبت کنید.مثلا در گروههای اینترنتی عقاید و نظرات خود را به زبان انگلیسی بیان نمایید.درباره ی فرهنگ کشورهای مختلف سوال کنید و با افراد جدیدی آشنا شوید.
زبان انگلیسی در بیش از صد کشور در جهان استفاده می شود.به هر جای دنیا که مسافرت کنید می توانید مکالمات خود را به زبان انگلیسی انجام دهید و نیازهای خود را برطرف کنید.

اگر دوست دارید به سرعت از همکاران خود پیشی بگیرید همین حالا آموزش زبان انگلیسی را در اولویت های خود قرار دهید!اگر دوس دارید یک شغل خوب و مناسب در زمینه ی علمی یا تجارت داشته باشید آموزش زبان انگلیسی یک گام بزرگ به سوی این هدف شماست.
اگر برای استخدام مشغول پر کردن اطلاعات رزومه خود هستید بدانید که نوشتن این عبارت می تواند تحول بزرگی در استخدام شما ایجاد کند!
تسلط کامل به زبان انگلیسی!با نوشتن این جمله احتمال به دست آوردن شغل و موقعیت بهتر را افزایش می دهید.
اگر یک تاجر هستید و می خواهید سطح شغلی خو را ارتقا دهید و تجارتتان را بین المللی کنید به آموزش زبان انگلیسی نیاز دارید.برای برقراری ارتباط با تجار کشورهای دیگر باید بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید.همچنین برای شرکت در همایش ها و نمایشگاههای بین المللی و افزایش اطلاعات تجاریتان با استفاده از مجلات به زبان انگلیسی نیاز دازید.
اگر دانشجو, دانش آموز و یا محقق هستید با آموزش زبان انگلیسی می توانید با سایر محققین و دانشجویان در سایر کشورها ارتباط برقرار کنید.از علم دانشمندان بهره ببرید و سطح علمی خود را بالا ببرید.
فکر می کنید آموزش زبان انگلیسی یک فرایند دشوار است؟نه!کاملا برعکس زبان انگلیسی ساده است!
با چند دلیل به شما نشان می دهیم زبان انگلیسی علاوه بر آنکه بسیار کاربردی و مفید است بسیار هم ساده است و اگر کمی در آموزش زبان پشتکار داشته باشید قطعا نتیجه ی خوبی خواهید گرفت.
اول اینکه زبان انگلیسی در همه جا پیدا می شود!دسترسی به رسانه های انگلیسی مانند سایت ها و مجلات,موسیقی به زبان انگلیسی و برنامه های تلویزیونی بسیار ساده است.شما می توانید همزمان با آموزش زبان انگلیسی از اینها استفاده کنید.
در زبان انگلیسی غالبا کلمات کوتاه هستند مانند Hi! ,do,hen,bye… و بسیاری کلمات از این دست.
الفبای زبان انگلیسی هم ساده است و از علامات و نشانه های خاص خالی است!
به سادگی می توانید کلمات را با اضافه کردن s و es جمع ببندید.

آموزش زبان انگلیسی به همین سادگی است…زبان انگلیسی ساده و شیرین است.برای یاد گرفتن آن وقت را از دست ندهید

 
تعداد بازدید از این مطلب: 1
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
 


 
 
 
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات 0
 
 

آسیب های ورزش بسکتبال:
ورزش بسکتبال در تمام کشورها رایج است و یکی از پرطرفدارترین ورزش هاست که به نوبه خود تیم های زیادی هم دارد و در سنین مختلف هم شامل شده و مسابقات زیادی در سطح کشوری و جهانی اجرا میشود . آموزش بسکتبال مانند هر ورزشی شامل آسیب های فیزیکی و جسمی بوده .
شایع ترین آسیب های جسمانی در ورزش بسکتبال :
شایع ترین محل آسیب : اندام تحتانی، اندام فوقانی، تنه
شایع ترین شکستگی : شکستگی کف پا و انگشتان پا ، شکستگی مچ دست و کف دست
شایع ترین محل پیچ خوردگی : پیچ خوردگی مچ پا ، التهاب تاندون پا و پیچ خوردگی مهره های کمر
شایع ترین آسیب های مدت دار : زانو ، مچ دست ، مچ پا ، کف دست

آموزش بسکتبال

آسیب پا:
پیچ خوردگی کف پا یکی از موارد آسیب پذیر در بسکتبال بوده که بسیار شایع بوده. پیچ خوردگی مچ پا در آموزش بسکتبال از چرخش کف پا به داخل بوجود آمده .
درمان : ابتدا استراحت و بعد روی محل آسیب یخ بصورت کمپرس گذاشته شود و بعد عضو به بالا نگه داشته شود. و در صورت نیاز باند کشی بسته شود و مصرف داروهای ضد التهاب و مجددا استراحت تا بهبودی کامل شود.

پیشگیری:
ورزش بسکتبال به دلیل کششی بودن آن و درگیر بودن عضلات بدن برای جلوگیری از پیچ خوردگی پا باید تمرینات کششی انجام شود و از محافظ پپا و بانداژ در حین بازی استفاده کند.
اگر آسیب دیدگی شدید باشد و به نوعی شکسته باشد باید ۳ هفته در گچ بماند تا کاملا استخوان بازسازی شود.

آسیب دیدگی زانو در ورزش آموزش بسکتبال شامل:
– پیچ خوردگی رباط و پارگی مینسک
– درد کشکک و التهاب تاندون: با توجه به سن بسکتبالیست و مدت زان بازی و بازی های انجام شده بستگی دارد و با داروهای موضعی یا با استفاده از محافظ درمان شده که در موارد شدیدتر جراحی نیاز میشود.

پارگی مینسک: یکی دیگر از شایع ترین آسیب های بدنی چرخش زانو و پارگی شده که اگر زیاد باشد باعث درد در مفصل شده
درمان : با یخ و کمپرس و فشار و داروهای ضد التهاب و بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده

آموزش بسکتبال

آسیب دیدگی عضلان ران که شامل موارد زیر :
– کوفتگی ها و کشیدگی عضو: کوفته شدن چهار عضله ران که با درد و تورم همراه بوده
درمان: یخ و کمپرس۲۰ دقیقه ای، بستن باند کشی ، و به هیچ عنوان ماساژ و تزریق کردن دارو انجام نشود.
کشیدگی ران: عضله پشت ران با انقباض شدید کشیده شده و با درد شدید همراه است که برای درمان آن باید گرم نگه داشته شود و کم کم کشش داده تا از درد کاسته شود.

آسیب های کمر:
کوفتگی، کشیدگی، پیچ خوردگی ، گرفتن دیسک شامل شده
کشیدگی از فشار بیش از حد به مهره های کمر بوجود امده که باعث درد موضعی شده
دیسک: با زمین خوردن و بلند کردن جسم سنگین بوجود آممده و تا زیر زانو ها درد داشته که باید استراحت زیاد داشت و در حین ورزش حتما تمرینات کششی انجام شود و در موارد شدید جراحی شود.

آموزش بسکتبال

شکستگی پا:
از فشار غیر طبیعی در پا ایجاد شده که کف پا را شامل شده و باید ۷ هفته گچ شود
شکستگی و فشار در مچ پا: که از پیچ خوردگی یا ضربه دیدن شدید در روی مچ پا و قسمت کناری ، باعث شکستگی شده و باید گچ گرفته شود.
آسیب مچ دست و انگشتان دست که شامل:
آسیب انگشتان و کف دست در بازی آموزش بسکتبال : اسیب پذیر ترین عضو دست در حین ضربه دیدن و برخورد و زمین خوردن کف دست و انگشت شست بوده و اگر با دست باز روی زمین افتاده پارگی رباط را همراه دارد.
آسیب انگشتان در بازی بسکتبال: با در رفتگی و پارگی تاندون و مفاصل بین انگشتان همراه بوده
آسیب مچ دست در بازی بسکتبال : یکی از شایعترین آسیب های دست شکستگی مچ دست و استخوان ان بوده که باید کچ گرفته شود.

آسیب شانه :
ضربه دیدن شانه با التهاب عضلات شانه که گرداننده بازو بوده همراه است و نیازمند درمان است
پیشگیری:
از دور زدن دست و بالا بردن مکرر و چرخاندن دور سر و بدن خودداری کرده و عضلات را تقویت کند تا انعطاف پذیری شود.





:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: