آموزش تکواندو
نوشته شده توسط : امیر عباس
موارد خطا در آموزش بیلیارد:
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:26

موارد خطا در آموزش بیلیارد:
۱-در هنگام پخش اگر نوک چوب از نیمه طولی میز بگذرد ،بازیکن خطا کنند نوبت زدن ضربه را از دست خواهد داد.و بازیکن دیگر میتواند بازی را با همان نوع پخش شده ادامه دهد یا توپها را مجددا بچیند و مجددا خود آنها را پخش کند همچنین اختیار این را دارد که نوبت را خودش بزند ویا آن را مجددا به بازیکن اولیه بازگرداند.
۲-در صورتی که بازیکن پخش کننده توپ قسمت از چوبش (به غیر از نوک باریکتر آن) یا قسمتی از بدن و یا لباسش با توپها برخورد کند باز هم نوبت حرکت را از دست خواهد داد.
۳-در صورتی که پخش کننده توپ سفید را در خارج از جایگاه مجاز یا “جم” قرار داده باشد و ضربه بزند ،نوبت از او سلب خواهد شد.(هر گاه نوبت از بازیکنی سلب می شود ،بازیکن دیگر می تواند تعیین کند که خودش ضربه را بزند یا طرف مقابلش)
۴-نکته:در صورتی که توپ در جم نباشد و بازیکن با حرکت دادن توپ توسط چوب دستی اقدام به تنظیم توپ در جم کند ،این عمل خطا محسوب نمی شود.
۵-در صورتی که پس از زدن ضربه شروع بازی توپ سفید به هیچ کدام از توپ ها برخورد نکند ،خطا محسوب می شود و نوبت حرکت از او سلب خواهد شد.این یکی از مهمترین تکنیک های آموزش بیلیارد است.
۶-اگر پس از زدن ضربه شروع بازی هیچ توپی وارد حفره نشود و حداقل چهار توپ با دیواره باند تماس پیدا نکند ،خطا محسوب میشود.

آموزش بیلیارد
۷-در صورتی که پیش از آنکه توپها از حرکت بایستند(توپ های رنگی و سفید) بازیکن اقدام به زدن ضربه بکند ،بازیکنن زننده ضربه نوبت را از دست خواهد داد.علاوه بر آن یک اخطار دریافت خواهد کرد.وتوپ سفید به صورت آزاد در اختیار بازیکن دیگر قرار خواهد گرفت.
۸-اگر توپ سفید پس از زدن ضربه به هیچ توپی برخورد نکند ،چه درون حفره بیفتد و چه نیفتد و یا از میز بازی به بیرون پرتاب شود ،باز هم توپ سفید به صورت آزاد در اختیار بازیکن مقابل قرار میگیرد.(منظور از توپ آزاد این است که توپ درسفید در اختیار بازیکن حریف قرار خواهد گرفت با این شرایط که بازییکن هر جا که خواست آن را میگذارد و بازی را از ن نقطه از زمین ادامه خواهد داد)
۹-اگر توپ سفید از روی نخستین توپی مقابلش بپرد ،خطاست و توپ آزاد اعلام خواهد شد.اما در صورتی که توپ سفید پرش داشته باشد ولی بر روی نیمه موافق توپ مقابل فرود آید ،مشروط بر اینکه اول در صفحه موافق میز فرود آید ،ضربه صحیح است.
نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در صورتی که توپ سفید به دیواره باند میز بیلیارد اصابت کند و پس از آن پرش داشته باشد ،ضربه کاملا صحیح است.حتی در بسیاری از موارد باریکنان حرفه ای به صورت عمدی از چنین تکنیک هایی استفاده میکنند تا توپ سفید از روی برخی توپ ها بپرد.
۱۰ در صورتی که پس از زدن ضربه یکی از توپها به بیرون از میز بیلیارد پرتاب شود ،توپ هدف به میز بازی برگردانده نمیشود و ضرربه آزاد اعلام خواهد شد.
۱۱-در صورتی که در بازی توپ ۹ طلایی توپ سفید به توپی غیر از کوچکترین شماره برخورد کند ،توپ سفید آزاد اعلام خواهد شد.
۱۲-در صورتی که پس از زدن ضربه هیچ توپی به دیواره برخورد نکند(نه توپ سفید به دیواره برخورد کند و نه توپ های رنگی) توپ سفید آزاد اعلام خواهد شد.
۱۳-در هنگام زدن ضربه چوب دستی بازیکن تنها یک بار میتواند به توپ ضربه بزند

آموزش بیلیارد
۱۴-حداقل یک بخش از بدن بازیکن زننده ضربه باید هنگام زدن ضربه روی زمین باشد حتی یک انگش پای او.(در مواردی بازیکنان بر روی میز می نشینند و ضربه میزنند در این صورت بخشی از یک یا هر دو پای بازیکن باید با زمین در تماس باشد)
۱۵-در بازی آموزش بیلیارد هنوز مسائل بسیاری وجود دارد که نیار به قانون گذاری داد.یکی از این مسائل تکان دادن توپ سفید توسط چوب دستی است.این حرکت خطا است مگر آنکه برای تنظیم توپ سفید برای آغاز بازی باشد که آن هم باید از اقدام به تنظیم کردن توپ اعلام شود.
۱۶-پرتاب گچ یا هر جسم خارجی که منجر به جابه جایی توپ ها شود خطاست.
۱۷-ایجاد هرگونه علامت گذاری بر روی میز توسط گچ یا وسایل دیگر و نیز استفاده از وسایلی مانند خط کش جهت اندازه گیری ممنوع است.
۱۸-وجود گچ بر روی دیواره باند های میز بیلیارد ممنوع است و به بازیکن اخطار داده خواهد شد.
۱۹-در آموزش بیلیارد حرکتی وجود دارد به نام بیل زدن.در این حالت بازیکن به زیر توپ ضربه خواهد زد.این حرکت احتمال پارگی پارچه میز را به همراه دارد.در صورت بیل زدن توسط بازیکنی نه تنها نوبت ضربه را از دست خواهد داد بلکه توپ سفید آزاد اعلام خواهد شد.

آموزش بیلیارد
۲۰ اگر توپی پس از زدن ضربه درون حفره قرار گیرد و پس از آن بنا به هر دلیلی از درون حفره بیرون آید ،نباید آن را درون حفره گذاشت بلکه باید در جای اولیه خود قرار گیرد.
۲۱-در صورتی که پس از ضربه یکی از توپهایی که لبه حفره قرار گرفته بوده و درون حفره بیفتد(بدون آنکه توپی به آن برخورد کرده باشد) وضعیت توپها به حالت قبل از زدن ضربه بازگردانده خواهد شد.و بازیکن زننده ضربه باید مجددا ضربه بزند

   
.:: ::.
 
تغذیه مناسب برای رشته جودو:
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:25

تغذیه مناسب برای رشته جودو:
در آموزش جودو برنامه غذایی مناسب و مصرف برنامه ریزی شده و دقیق مکمل های غذایی علاوه بر تأمین انرژی و مواد مغذی ضروری و مورد نیاز بدن فعالیت بهتر برا ی فرد ورزشکار محیا و نیاز های تغذیه ای وی مخصوصا ریز مغزی ها را فراهم می کند.یک رژیم غذایی یکسان را نمی توان برای همه ورزشکاران در نظر گرفت زیرا به عواملی از جمله جثه فرد، شدت ورزش و مدت زمان فعالیت او بستگی دارد.ولی در یک رشته خاص نکات مشترکی جهت تغذیه و رژیم غذایی می توان در نظر گرفت.
برنامه غذایی یک جودوکاربه سه مرحله تقسیم بندی می شود:دوره تمرینات ورزشی و آماده سازی قبل از مسابقه، مصرف مکمل ها در دوره مسابقات،بازتوانی و بازسازی ذخایر بدنی پس از مسابقه.
برنامه غذایی در این دوره :
این دوره از برنامه غذایی اهمیت خاصی دارد.زیرا سبب می شود ساختاری مناسب در دوران مسابقات برای ورزشکار فراهم گردد.
اگر بیش از حد نیاز بدن انرژی مصرف شود. انرژی اضافی در بدن شما به صورت توده چربی ذخیره خواهد شد. ویکی از مهمترین دغدغه های شما در مراحله آمادگی در مسابقات کاهش این توده چربی خواهد شد.

آموزش جودو
کربوهیدرات ها :کربوهیدرات مصرفی شما به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود پس مصرف کربو هیدرات ها را محدود نکنید. سریعترین و به صرفه ترین منبع انرژی در بدن کربوهیدرات بوده و نیازهای فوری بدن برای انرژی را فراهم می کند.و برای تمرین قدرتی بهترین سوخت برای بدن به شمار می آیند.بنابراین تا۴ساعت قبل از تمرین مصرف یک وعده غذای پر کربوهیدرات را برای ورزشکاران پیشنهاد می دهیم.واستفاده از کربوهیدراتها به صورت مایع در هنگام تمرین پیشنهاد می شود.
پروتئین ها: برای ترمیم و بازسازی بافت های عضله دریافت پروتئین اهمیت زیادی دارد بنابر این می توان گفت به دلیل انجام تمرینات قدرتی بدن شما نیاز به پروتئین بیشتری دارد نسبت به افراد عادی. میزان و زمان دریافت این پروتئین ها به عواملی همچون شرایط بدنی و نوع تمرین در شما در حین آموزش جودو بستگی دارد.
پتاسیم:میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود به مقدار زیاد مصرف کنید،زیرا رژیمی که مورد استفاده قرار می دهید باید غنی از پتاسیم باشد.
آب: آب را به مقدار مناسب بنوشید حتی اگر تشنه نیستید زیرا در هنگام ورزش کردن حتی اگر مقداری اندکی از آب بدن شما کم شود ضعف عضلانی و عملکرد را در ورزشکار به دنبال دارد.بخشی از حرارت داخلی بدن با عمل تعریق به محیط بیرون هدایت می شود.این کار سبب تنظیم دمای بدن می باشد.حال اگر آب بدن کم شود این عمل تعریق به سختی صورت می گیرد. وسبب می شود در فرد آسیب دیدگی ناشی از افزایش دمای داخلی بدن صورت گیرد.

مصرف مکمل ها در دوره تمرینات ورزشی جودو :
میزان دریافت مکمل های ورزشی بسته به جسه فرد و شدت تمرینات در هر فردی تفاوت دارد.
برای افزایش حجم عضلات و بدنسازی مکمل های موثر بعد از تمرین بهشرح زیر توصیه می شود:
برای گرفتن نتیجه ای قابل قبول برای عضله سازی و افزایش وزن باید بلافاصله بعد از تمرین در چندین وعده مکمل های پروتئینی کربوهیدراتی مانند :مسیو وی ، سوپر وی ، وی آلبومین استفاده شود.در دوران بدنسازی ۴ ۱ پیمانه درروز که هر پیمانه را در لیوانی شیر مخطوط کرده و باید استفاده شود.و ۱۲ پیمانه در روز های غیر از تمرین که ۲ پیمانه آن بعد از صبحانه وشام است.

آموزش جودو
اگر ورزشکار در دوران آماده مکمل های پروتئینی کربوهیدراتی سازی به ساخت و افزایش حجم عضلات نیاز نداشته باشد یک پیمانه بلافاصله پس از تمرین از تحلیل عضلات ورزشکار جلوگیری می کند.
هنگام استفاده از مکمل پروتئینی به نکات گفته شده در زیر باید دقت کرد.
۱-پروتئینی که در روز مصرف می کنید در یک نوبت نباشد. بخصوص وقتی در روز چند نوبت تمرین می کنید.

۲-اگر می خواهید دریافت پروتئین را افزایش دهید این افزایش پروتئین به صورت تدریجی باشد.
۳- سه ساعت قبل از مسابقه مکمل های پروتئینی استفاده نشوند.
۴- آب بیشتری در طول روز بنوشید.
برنامه غذایی در دوران مسابقات:
یک برنامه غذایی صحیح در روز مسابقه ضروری است. اگر در دوران تمرینات و بدنسازی ورزشکار از کربوهیدرات به میزان مناسب استفاده کرده باشد. نیازی در روزهای قبل از مسابقات نیاز به آماده سازی نیست.
در روز مسابقه غذای مصرفی که غذایی با هضم آسان است باید تا ۴ ساعت قبل مسابقه میل شود.و تا ۷۰درصد این وعده غذایی را کربوهیدرات ها تشکیل دهند.
نوشیدنی هایی که قبل از تمرین می نوشید سعی کنید حاوی کربوهیدرات و املاح باشدکه چند ساعت قبل از تمرین استفاده می شود.
در روز مسابقه مصرف غذا های چرب را به حداقل ممکن برسانید.و غذایی که استفاده می شود ترجیحا آب پز ،بخار پز ،کبابی یا پخته شده باشند.
مکمل های غذایی طی دوره مسابقات:
عوامل مؤثر برای اینکه ذخایر انرژی را برای شب قبل از مسابقه تکمیل کنید، مصرف کربو مس و مکمل کربوهیدراتی فروکتوزدار است.
برای جلوگیری از بروز خستگی  در حین اموزش جودو در ورزشکار و افزایش دادن کارایی و تقویت قوای جسمی می توانید از مکمل هایی مانند اسید امینه ال آرژنین وجین سینگ استفاده کنید.
۲ ساعت قبل از مسابقه برای اینکه ذخایر انرژی را افزایش دهید مکمل اسیدهای آمینه مانند گلوتامین و اسیدهای آمینه شاخه داراستفاده کنید.

آموزش جودو
مکمل های جدید را در روز های قبل مسابقه امتحان کنید، و روز تمرین هیچ وقت این کار را انجام ندهید.
مکمل مولتی ویتامین حدود نیم ساعت قبل از شروع مسابقه استفاده شود.
برنامه غذایی پس از مسابقه و آماده سازی جهت مسابقه بعدی :
بدن شما ذخایر آب، انرژی و مواد مغذی را بعد از تمرین به مقدار زیادی از دست می دهد.و این ذخایر باید تامین و بازسازی شود.بنابراین برای پیشگیری از تحلیل عضلات طی دوره مسابقات بعد از هر مسابقه نیم تا یک پیمانه مکمل های پروتئینی کربوهیدراتی گین آپ توصیه می شود.
سوپ سبزی منبع خوبی از عناصر معدنی و الکترولیت هابرای وعده شام بعد از مسابقه است.

   
.:: ::.
 
آسیب در ورزش رزمی کونگ فو
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:25

آسیب در ورزش رزمی کونگ فو
یادگرفتن ورزش های رزمی مانند کونگ فو به مقاصد مختلف بوده و قابل ذکر است که این ورزش یک هنر برای تناسب اندام و افزایش انعطاف برای رقابت و مسابقه یا دفاع شخصی باشد.

آموزش کونگ فو مانع رشد قد شده؟؟
برخی این تصور را دارند که ورزش های رزمی مانند کونگ فو باعث کوتاهی قد شده ولی باید گفت که این نوع ورزش رزمی جزو پایین ترین آسیب پذیرترین نسبت به بقیه ی ورزش ها بوده .
برخی افراد به دلایل اجتماعی به این ورزش گرایش پیدا میکنند و از طریق الگوبرداری از افراد جامعه علاقه پیدا میککند و به آموزش کونگ فو میپردازند.
دختران نیز به این ورزش رزمی علاقمند شده اند اما در برخی جوامع و خانواده ها دید خوبی نسبت به یادگیری ورزش های رزمی نداشته و فکر میکنند که ورزش های رزمی برای دختران مناسب نبوده و یک ورزش خشن میدانند .
ورزش های رزمی به ظاهر خشن و قدرتی بوده که بنظر میرسد با روحیه ی دخترانه مغایرت داشته و این تفکرات که:
آیا این نوع ورزش به روحیه دخترشان لطمه وارد نمیکند؟
یا به بدن ظریف دختر آسیب وارد نمیشود؟
یا باعث کوتاهی قد آنها نمیشود؟

آموزش کونگ فو

در عوامل رشد قد باید گفته شود که ۹۵درصد به وراثت بستگی داشته و ورزش و تغذیه و استراحت از بقیه عوامل بوده و به رشد قد کمک کرده.
برخی از تمرینات ورزشی اگر در دوران کودکی بیش از حد توان انجام شود باعث میشود کودک به میزان رشد وراثتی نرسد و این شامل تمام ورزش ها شده نه مختص آموزش کونگ فو و این نوع ورزش.

آیا ورزش رزمی کونگ فو خشونت می آورد؟
در خواب باید گفت هیچ ورزش رزمی خشونت آور نبوده و خود ما این فکر را داریم .با اینکه آموزش کونگ فو و بقیه ی ورزش های رزمی برای دفاع شخصی ساخته شده اند اما اخلاق های دیگر از قبیل احترام و دوستی و دفاع را یادداده .
در آموزش کونگ فو ورزشکار فرامیگیرد که با احترام آغاز کند و حرکات دفاعی بخود گرفته نه با حمله به حریف خود و با احترام به پایان میرسد.
در هر یک از کمربندهای آموزش کونگ فو افراد مسایلی مانند انضباط فردی و نظم و احترام به استاد و حریف خود و صبر و تحمل سختی و استقامت را یاد گرفته و در زندگی فردی و اجتماعی اثرات مفید داشته.

ورزش رزمی و آموزش کونگ فو به چه دردی می‌خورد؟
افراد به دلیل نداشتن تحرک کافی در طول روز با آموزش کونگ فو و ورزش های رزمی دیگر باعث تحرک فیزیکی بدن آنها شده و باعث رشد و توانمند کردن اندام و عضلات شده و عکس العمل های فیزیکی را در فرد افزایش داده و یک نوع مهارت فردی محسوب شده و کودکان ۵ تا ۷ ساله رشد خوبی پیدا میکنند و بدن قوی پیدا میکنند چون اندام و استخوان های آنها نیاز به تحرک برای رشد دارد.
همچنین مهارت و قدرت را بالا برده و در سرعت نیز نقش کلیدی ایفا کرده و با آموزش کونگ فو یک رزمی کار توانایی تشخیص حرکات حریف را پیدا می کند و با تشخیص درست و به موقع خود واکنش نشان داده .
با آموزش کونگ فو به افزایش حس لامسه کمک شده و افزایش داده شده و قدرت تشخیص و جنبش بدنی در مسیر مناسب و واکنش بدنی بالا رفته .
یک کودک در حال آموزش کونگ فو علاوه بر دیدن حریف باید قدرت شنوایی بالا ببرد تا صدای حریف را نیز بشنود و در مقابل مهاجم ها از خودش دفاع کند و واکنش را با شنیدن صدا داشته باشد و در شنیدن صداها دقت کند.

آموزش کونگ فو
در طی تمرینات مکرر و آموزش کونگ فو کودکانی که رفتاری کند دارند با انجام این ورزش سرعت عمل و تقویت گوش و عضلات در آن ها افزایش می یابد.

آیا ورزش رزمی کونگ فو خطر ندارد؟
یکی از مواردی که در ورزش کنگ فو شایع بوده کبودی است که ۴۰ درصد از مصدومیت جسمی بدن را کبودی تشکیل داده . رزمی کاران رشته های غیر رزمی دیگر آسیب های شکستگی و ترک خوردگی های استخوانی کمتر بوده .
یکی از دلایل اصلی آسیب دیدگی ها نرم نبودن بدن و گرم نشدن عضلات قبل از شروع تمرین یا آموزش کونگ فو بوده و یکی از دلایل اصلی به شمار رفته .
یکی دیگر از علل آسیب بدنی تکنیک های نادرست بوده که با پیچیدگی عضله به طور ناگهانی و غیر اصولی باعث شود.

پیشگیری از آسیب دیدگی های بدنی آموزش کونگ فو :
– از وسایل محافظتی مانند ساق بند پا و دست و بازو و قفسه سینه استفاده شود .

آموزش کونگ فو
– قبل از شروع آموزش کونگ فو ۱۵ دقیقه حرکات کششی و نرمشی استفاده شود تا در حین مبارزه و استفاده از تکنیک صدمه کاهش یابد .
یکی از دلایل صدمات خستگی ورزشکار بوده و باید استراحت کافی قبل از آموزش کونگ فو داشته باشد.

   
.:: ::.
 
۹ نکته برای اینکه فرم های تکواندو را بهتر به خاطر بسپاریم
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:24

۹ نکته برای اینکه فرم های تکواندو را بهتر به خاطر بسپاریم:
بخشی از آموزش تکواندو مربوط به آموزش فرم های آن می باشد.فرم ها غالبا جنبه نمایشی دارند و برای ایجاد نوعی آمادگی برای ورزشکار می شوند.بسیاری از مربیان تکواندو نیز معتقدند که یادگیری فرم به افزایش آرامش در فرد کمک شایانی میکند.
مشکلی که اکر تکواند کاران و کسانی که مشغول آموزش تکواندو می باشند ، هستند این است که فرم ها را فراموش می کنند و یا پس از یادگیری آنها در صورتی که برای مدت کوتاهی آنها را تمرین نمیکنند به کل فراموششان می کنند.در اینجا ما به شما نه نکته را که توانایی شما را برای آموختن فرم ها بهبود می بخشد ،به شما معرفی می کنیم.

آموزش تکواندو
۱-در ابتدا سعی کنید که تنها بخش کوچکی از فرم را تمرین کنید.
یادگیری تمامی فرم در همان ابتدا کاری دشوار است اما در صورتی که بخواهید تنها بخشی از ن را بیاموزید استرس اولیه را نخواهید داشت.بخشی را که از آن بیشتر از سایر بخشها لذت میبرید را انتخاب کنید و به کل جزئیات آن توجه کنید.سپس آن را با تمامی جزئیاتش تمرین کنید و سپس به سراغ بخش بعدی بروید.به این ترتیب فرم را به قسمت های کوچکا تقسیم کرده اید که یادگیریشان راحت تر است.
۲-معنای حر حرکت را بفهمید و پس از آن یک نفر را در کنارتان داشته باشید و با او تمرین کنید
در آموزش تکواندو باید این نکته به تکواندوکار گوشزد شود که بداند هر حرکت چه مفهومی دارد.به عبارت دیگر در هر حرکت فرد باید بداند که دقیقا دارد چکار میکند.آیا این حرکت نوعی حرکت دفاعی است؟حرکتی حمله ایست؟و یا اینکه در زمان حمله قصد ضد حمله دارید؟این یکی از مهمترین و موثرترین روش هایی است که برای به خاطر سپردن فرم های تکواند میتوانید انجام بدهید و بهتر آن است که در طی انجام تمرین یک نفر کنار شما حضور داشته باشد.در این صورت احتمال فراموشی فرم بسیار کمتر میشود.
در کاراته چیزی وجود دارد که نیاز آن برای آموزش تکواندو نیز حس می شود و آن مفهومی است به نام بونکای.به این معنی که زمانی که تیمی یک فرم را انتخاب و اجرا می نماید ،باید آن را به صورت عملی نیز اجرا کند.
۳-به هیچ عنوان از درخواست کمک از دیگران در این زمینه عبایی نداشته باشید.
ممکن است از اینکه از دیگران درخواست کمک کنید بترسید و یا غرورتان به شما اجازه این کار را ندارد.به هر حال ممکن است با تمامی راهکارهای موجود زمانی بیاید که شما در اجرای یک فرم تکواندو به مشکل بربخورید.بنابراین از ارشد یا مربیتان میتوانید کمک بگیرید.

آموزش تکواندو
۴-فرم ها را در ذهناتان تمرین و یاد آوری کنید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید همین که شما در طول روز بخشی از زمان تمرینتان را به مرور آن در ذهنتان واگذار میکنید ،نیمی از کار را انجام داده اید.کافی است پنج دقیقه به تمرینات و فرم های همان روز فکر کنید و حرکات را یکی یکی و دقیقا به ترتیبیکه باید طی شوند فکر کنید و اجرایش را برای ذهنتان بازگو کنید.
۵-چند دقیقه در روز فرمتان را تمرین کنید.
احتمالا میدانید که حافظه انسان مانند ماهیچه کار میکند.یعنی هر چه بیشتر از آن کار بکشید قوی تر می شود.شما میتونید از این مزیت حافظه به خوبی در آموزش تکواندو استفاده کنید.اگر در طول روز تنها چند دقیقه به تمرین فرم بپردازید هیچ گاه فرمی را فراموش نخواهید کرد.اما چیزی که نباید فراموش کنید این است که این کار باید هر روز انجام گیرد و حتی یک روز هم از انجام آن غافل نشوید.
۶-در هر زمان تنها به یادگیری یک فرم بپردازید.
در آموزش تکواندو نباید عجله کنید.فرم ها را یکی یکی یاد بگیرید.بگذارید مراحل یادگیری برایتان لذت بخش باشد.عجله نکنید.بارها پیش آمده است که یک مرزش کار دو فرم را با هم یا با فاصله کمی تمرین کرده و در نتیجه آن در را با هم قاطی کرده است.در این صورت شما حداقل دو برابر زمانی که صرف یادگیری فرم ها کرده اید باید زمان بگذارید تا چیزی که اشتباه یاد گرفته اید را جبران کنید.
۷-به دیگران در اجرای صحیح حرکاتشان کمک کنید.

آموزش تکواندو
یاد دادن چیزی به کسی همواره یکی از بهترین روشهای یادگیری بوده است.زمانی که چیزی را به کسی توضیح میدهید آن مطلب به طور کامل در ذهنتان جای می گیرد.
۸-در مسابقات فرم تکواندو نیز شرکت کنید
ممکن است زیاد علاقه ای به شرکت در این مسابقات نداشته باشید اما این یک روش عالی است که در برابر چشم همگان چیزی را که آموخته اید را به نمایش در بیاورید.
۹-در این راه صبر داشته باشید و پر کار باشید.
در نهایت چیزی که می تواند به شما کمک کند تنها پشتکار است.با پشتکار میتوانید تمام خلاءهایی را که دارید جبران کنید.مهم نیست چقدر استعداد داشته باشید اگر پشتکار خوبی داشته باشید مطمئنان موفق خواهید شد.

   
.:: ::.
 
روش های یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:24

آیا می خواهید یکی از بهترین روش های یادگیری و آموزش زبان انگلیسی را بدانید؟خب!فکر کنید!اما به زبان انگلیسی فکر کنید!

آیا فکر می کنید تمام نکات و روش ها را درباره آموزش زبان انگلیسی و روشهای فراگیری آن می دانید؟قطعا نه!چون نکته اساسی اینجاست…
ما در عصری زندگی می کنیم که بشر به کشف فوق العاده ای رسیده است.به یک توانایی به یک قدرت شگفت انگیز…قدرت اعجاب انگیز ذهن انسان!
یکی از مهارت ها وتوانایی های مغز انسان قدرت تصور کردن است.قدرت اندیشیدن و فکر کردن…

آموزش زبان انگلیسی
حالا ما می خواهیم از این قدرت و توانایی در آموزش زبان انگلیسی استفاده کنیم.چگونه؟راه حل بسیار ساده است!به زبان انگلیسی فکر کنید!
شما از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید تا لحظه ای که دوباره به خواب می روید از صبح تا شب در حال مشاهده ی اجسام و اتفاقات و پدیده های گوناگونی هستید.به طور طبیعی این اتفاقات را به زبان مادری در ذهن خود تحلیل می کنید.
یک تکنیک بسیار اثر بخش و کاربردی در آموزش زبان انگلیسی این است که از این به بعد تمرین کنید این اتفاقات و پدیده ها را به زبان انگلیسی در ذهن خود تحلیل و پردازش کنید!
در این تکنیک شما اجازه ندارید کلمه یا عبارتی را ترجمه کنید.در واقع ترجمه ممنوع!مثلا شما نباید به گل بگویید flower بلکه باید به flower بگویید flower!
در این شیوه ی آموزش زبان تصور کنید یک کودک هستید که با هیچ زبانی آشنایی ندارید و با کنجکاوی در حال یادگیری لغات و اسامی پدیده ها به زبان انگلیسی می باشید!
هدف این تکنیک حفظ کردن کلمات و اصطلاحات نیست.شما پس از مدتی لغات بسیاری را فرا می گیرید.در واقع هدف اصلی این تکنیک این است که در ذهن شما یک محیط انگلیسی به وجود بیاید.با این روش شما نصور می کنید در یک کشوری که با زبان انگلیسی صحبت می کنند زندگی می کنید.

زبان انگلیسی
در روزهای اولی که شروع به تمرین با این تکنیک کرده اید ممکن است گاهی فراموش کنید از این روش آموزش زبان انگلیسی استفاده می کنید.برای این فراموشی هم راهکار داریم!تا مدتی می توانید روی اجسام منزل یا حتی ماشین خود کاغذهایی را بچسبانید که روی این کاغذها اسامی انگلیسی اجسام را نوشته اید.با این کار کم کم چشم شما عادت می کند و مغز شما این اشیا را به زبان انگلیسی تصور و تحلیل می کند.
نکته ی جالب در این روش آموزش زبان انگلیسی این است که اگر زبان آموز با جدیت این تمرین را شش تا شانزده هفته انجام دهد پس از مدتی متوجه می شود که گاهی به زبان انگلیسی خواب می بیند! و در خواب به زبان انگلیسی صحبت می کند.
برای بازدهی بیشتر این روش آموزش زبان می توانید از یک دیکشنری تصویری تک زبانه هم کمک بگیرید و به روند رشد زبان انگلیسی شما کمک زیادی می کند.

   
.:: ::.
 
تغذیه در ورزش آموزش کاراته
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:24

تغذیه در ورزش آموزش کاراته:
بدن انسان به مواد مغذی زیادی نیاز دارد که این مواد مغذی را می توان با خوردن انواع غذاها در بدن به دست آورد. ترکیبات تشکیل دهنده وزن بدن عبارتند از: موادمعدنی، بافت عصبی، لیگامنت،تاندن، استخوان،پوست و چربی.اصول تغذیه ای صحیح و رژیم غذایی مناسب برای کاراته کاها از اهمیت ویژه ای جهت بالا بردن اعتماد به نفس ورزش کاران ، بهتر اجرا کردن فنون و همچنین افزایش طول عمر و تندرستی و شادابی ورزش کاران به ارمغان می آورد.
ترکیبات بدن از نظر محققین به دو گروه بدن بدون چربی و چربی موجود در بدن،به عبارتی می توان گفت که وزن کل بدن عبارتست از وزن چربی بدن بعلاوه ی وزن بدن بدون چربی.
از نظر وزنی می توان گفت که بافت بدون چربی در بدن متراکم تر است از بافت چربی.پس وزن قسمت های مختلف بدن در دو نفری که وزن و قدی برابر دارند متفاوت است.سهم ترکیبات بدن برای تمرینات آموزش کاراته به یک اندازه نیستند.
برای حرکت انسان به جلو وعقب انقباض عضلات مختلف لازم است.
حرکات موزون و همچنین تنظیم کار ضربان قلب با کنترل سیستم عصبی صورت می گیرد.

آموزش کاراته
انجام فعالیت هایی از جمله پرتاب،دویدن و پریدن اگر استخوان های قوی
نداشته باشید صورت نمی گیرد.
می توان نتیجه گرفت که وزن بدون چربی بدن که شامل اعصاب،عضلات،قلب،خون و استخوان ها
می شوند، درانجام فعالیت های جسمانی بسیار حیاتی هستند.
ولی زیاد شدن چربی هم ، مانع اجرای حرکات می شوند وبه اجرای تحرکات کمک نمی کند.
برنامه غذایی برای بدن مفید است که ترکیبی از غذاهای مختلف باشد،و کاراته کاها مانند مردم دیگر به مقدار مشخصی از مواد ذکر شده در زیر نیاز دارند:
هیدرات های کربن: ۶۰ تا ۷۰درصد
پروتئین ها: ۱۵ درصد
چربی ها:۱۵درصد
ویتامین ها
مواد معدنی
نکته هایی در برنامه غذایی کاراته کاها در آموزش کاراته:
تا جایی که می توانید از غذا های سرخ شده استفاده نکنید، در عوض می توانید آن غذا را به صورت بخار پز و آب پز و یا کبابی استفاده کنید.
جیگر را هفته ای ۱ بار میل کنید.
غذاهایی که در رژیم غذایی خود استفاده می کنید از نوع کربوهیدرات هایی باشند که دیر جذب می شوند مانند برنج،نان و یا ماکارونی.
برای کاراته کاها از بین گوشت های گاو، بره، گوساله و گوسفند،گوشت گاو بهترین گوشت است.
آب میوه هایی همچون :آب سیب و آب انگور برای کاراته کاها قبل از مسابقه توصیه می شود.و بعد از مسابقه نوشیدن ماءالشعیر نیز مناسب است.
برای کاراته کاها مصرف نوشابه گاز دار سبب تورم شکم و اختلال در دستگاه گوارش آنها می شود.پس مصرف نوشابه توصیه نمی شود.
قند ساده به مدت ۳۰ دقیقه قبل از مسابقه و تمرین به دلیل کاهش کارایی در ورزشکار ممنوع در عوض طی مسابقات مایعات قندی مصرفشان مفید است.
میوه و سبزی را روزانه ۵ وعده در روز استفاده کنید.

آموزش کاراته
رژیم غذایی مخصوص مسابقات:
رژیم های پرکربوهیدرات یا ذخیره گلیکوژن که رژیم های غذایی پر انرژی نامیده می شوند. حداکثر انرژی مورد نیاز را در هنگام فعالیت برای ورزشکار فراهم می کند.جهت کاهش و یا افزایش وزن رژیم های غذایی پر انرژی کاربرد ندارند.ارائه این برنامه غذایی برای روز های قبل از مسابقه است.
که در زمان مسابقه تأثیر مثبتی جهت مطلوب اجرا کردن حرکات را دارد.
کاراته کاها برای رقابت های مهم مثل مسابقات قهرمانی(کشوری،قاره ای و جهانی)، از رژیم غذایی با کربوهیدرات کم را در روزهای ۶-۵-۴ قبل از مسابقه استفاده کنند. در صورتی که تمرینات آنها سنگین باشد.و کربو هیدرات زیاد را در روزهای ۳-۲-۱ قبل از مسابقه استفاده کنند .در صورتی که فعالیت و تمرینات آنها سبک باشد.
نمونه رژیم غذایی در روزهای قبل از مسابقه:
۴تا۶روز قبل از مسابقه :(رژیم کم کربوهیدرات ها)
صبحانه:آب میوه نصف فنجان،تخم مرغ دو عدد ، به مقدار دلخواهی کره،خوردن ۱ لیوان شیر و تکه ای نان.
نهار و شام: خوراک ماهی، ۱۸۰ گرم مرغ یا گوشت ، یک فنجان سبزی یا سالاد سبز مخلوط ، چاشنی سالاد و ماست یک فنجان
میان وعده(غذای بین دو وعده اصلی): آجیل، یک لیوان شیرو قطعه ای نان

آموزش کاراته
یک تا سه روز قبل از مسابقه:(رژیم پر کربوهیدرات)
صبحانه: آب پرتقال ۱ فنجان، تخم مرغ یا کیک ، کره به مقدار دلخواه،۴-۲ تکه نان ،یک لیوان شیر، به مقدار دلخواه غلات گرم
نهار و شام: خوراک ماهی،۱۸۰ گرم مرغ یا گوشت ، لوبیا مقداری، چاشنی سالاد، ماست یک فنجان، سوپ سبزیجات
میان وعده(غذای بین دو وعده اصلی): میوه بخصوص خرما،کشمش،سیب،موز شیر یک لیوان ،نان قندی یا شیرینی یا بیسکویت یکی به صورت دلخواه.

   
.:: ::.
 
بهترین سن برای آموزش شنا:
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:23

بهترین سن برای آموزش شنا:
معمولا برای آموزش شنا یا هر ورزش دیگری این سوال برای والدین پیش می آید که بهترین سن برای شروع چه زمانی و در چه سنی است.
سن مناسب برای شروع آموزش شنا ۷ یا ۸ سالگی است اما متخصصین امر آموزش سن ۶ سالگی را برای این ورزش مناسب میدانند.
کودک در سن ۷ یا ۸ سالگی نمی تواند به طور کامل وفنی شنا را یاد بگیرد زیرا قدرت درک برخی از حرکات را ندارند.به طوری که هماهنگی پا و دست در کرال سینه برایشان سخت است.برای کودکان زیر سه سال تنها شنای سگی امکان پذیر است تا بتوانند سرشان را از آب بیرون نگه دارند.
شنا در بچه ها:
نوزادان نیز توانایی شنا کردن را دارند.این کار باعث می شود هوش و هوشیاری و تمرکز هواس و همچنین روابط اجتماعی آینده آنها پیشرفت بسزایی داشته باشد.
تحقیقات نشان داده که اگر نوزادان در سن ۶ تا ۱۰ ماهگی شنا کنند ،در روحیه آنها تاثیر دارد و آسایش آنها بیشتر خواهد شد.جاذبه برای کودکان بسیار کم است و آن هم به دلیل سبک بودن وزن نورادان می باشد.به همین دلیل راحت تر میتوانند مانور دهند و آزادی عمل بسیار خوبی در این زمینه دارند.آموزش شنا در نوزادان باید در حضور مربی مخصوص نوزادان باشد.
نباید نوزاد را به اجبار وارد آب کرد بلکه باید این فرصت را به نوزاد داد تا خود را با آب آشنا کند.اکثر نوزادان حتی قبل از اینکه توانایی راه رفتن را به دست بیاورند قادر به شنا کردن می باشند.آموزش شنا در نوزادان باعث تقویت ماهیچه های آنها و افزایش حجم ریه آنها می شود.


شنا باعث ایجاد حس استقلال و اعتماد به نفس در نوزاد می شود.
جالب است بدانید که نوزادانی که بین ۶ تا ۱۰ ماه سن دارند این توانایی را دارند که به مدت ۵ دقیقه زیر آب شنا کنند.
نکاتی برای تدریس شنا:
اگر قصد دارید مربی شنا باشید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.این نکات از این قبیل اند:
۱-توجه به تعداد شاگردان:
استاندارد کلاس های شنا بین ۱۰ الی ۱۵ نفر می باشد.اگر تعداد اعضا بیشتر از این حد باشد ، مربی فرصت پیدا نمی کند که نکات آموزشی را به خوبی با افراد آموزش دهد.
۲-محل تمرین:
باید به این نکته توجه شود که استخر سرپوشیده باشد یا نباشد و این امر به شرایط و محیط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.
میزان عمق آب برای مبتدی ها نباید بیشتر از حد سینه آنها باشد.
جهت بهبود کیفیت در آموزش شنا بهتر است در نواحی عرضی استخر پله هایی موجود باشد تا ورود و خروج را برای مبتدیان راحت تر کند.


۳-درجه حرارت آب و هوا:
شاگردان باید در آب راحت باشند.واین امر زمانی اتفاق می افتد که دمای آب متعادل باشد.راحت بودن مبتدیان بسیار مهم است و تنها در این شرایط میتوان در امر آموزش شنا موفق بود.آب استخر برای شاگردان نباید سرد باشد زیرا در این صورت تمرکز کافی برای اجرای دقیق تکنیک ها ندارند.نکته دیگری که باید مورد توجه مربی قرار گیرد این است که بدن کودکان و حتی نوجوانان به خوبی بزرگسالان نمیتواند گردش خون را با محیط هماهنگ کند.به همین دلیل درجه حرارت آب برای کودکان و نوجوانان با یزرگسالان متفاوت است به این صورت که درجه حرارت برای نوجوانان باید ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد و برای بزرگسالان باید بین ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتیگراد باشد.پس آموزش شنا کودکان در استخرهای سرپوشیده نتیجه بخش تر از استخرهای رو باز است.در صورتی که کودکان دچار لرز و سرما شدن نباید آموزش آنها ادامه یابد.
غوطه ور شدن:
اولین چیزی که یک مبتدی در آموزش شنا باید بیامورد غوطه ور شدن در آب است.در زمانی که این کار را انجام میدهد باید چشمانش باز باشد.در ابتدا ممکن است کارآموز مرتب چشمانش را با دست لمس کند.این عمل نشان دهنده ترس و استرس در وی میباشد که با مرور زمان برطرف خواهد شد.
پرش در آب:
این امر باعث ایجاد اعتماد به نفس در کارآموز و ریختن ترس او میشود.پس از انجام پرش باید سعی در غوطه ور شدن در آب بکند.
تنفس:
یک شناگر ماهر باید بتواند به طور منظم و با یک ریتم خاصی به تنفس ادامه دهد.منظم بودن تنفس از ملزومات است.ورزش شنا به استقامت زیادی نیاز دارد و به همین دلیل تنفس نباید دچار اختلال شود برای همین منظم بودن ضروری است.


سرخوردن:
بعد از اینکه کارآموز توانست مراحل بالا را به خوبی انجام دهد و روی آب شناور گردد به مبحث سرخوردن می رسد.بدین صورت که کارآموز با استفاده از دیواره های استخر و به وسیله پنجه پا خود را به وسط استخر پرتاب میکند و در مسیر شنا سر می خورد.

   
.:: ::.
 
بازیکنان ،مربیان ، وذخیره های تیم در آموزش بسکتبال
نویسنده میلاد تاریخ ارسال چهار شنبه 26 خرداد 1395
 
 در ساعت 7:23

بازیکنان ،مربیان ، وذخیره های تیم در آموزش  بسکتبال:
تعداد افراد یک تیم ۱۲ نفر می باشد.مدت زمان بازی ممکن است بین ۴ تا ۱۰ دقیقه باشد.هر تیم یک مربی دارد و در صورتی که تمایل داشت می تواند یک کمک مربی نیز داشته باشد.
در بسکتبال هم مانند فوتبال یک کاپیتان وجود دارد که جز افراد تیم است.از ۱۲ نفر بازیکن یک تیم ،۵نفر آنها میتوانند درون زمین حاضر شوند و مابقی ذخیره به حساب می آیند.
تعداد افراد تیم که پینج نفر می باشد میتواند تا ۲ نفر تقلیل یابد.یعنی در صورتی که بازیکنان اخراج شوند به طوری که تنها دو نفر در یک تیم باقی بمانند،بازی روال عادی خود را طی خواهد کرد.
در صورتی که تعداد بازیکنان یک تیم به کمتر از دو نفر برسد ،یعنی در یک تیم ۴ نفر اخراج شوند ،برای آن تیم باخت فنی غفلت ثبت خواهد شد
در صورت ثبت باخت فنی غفلت اگر امتیاز تیم مورد نظر کمتر از از تیم مقابل باشد با همان امتیاز بازی خاتمه می یابد و اگر امتیازش بیشتر باشد نتیجه دو بر صفر به نفع تیم مقابل تمام می شود.

آموزش بسکتبال
وقت در بازی آموزش بسکتبال:
زمان در این بازی به چهار کوارتر تقسیم میشو که هر کوارتر ۱۰ دقیقه می باشد (۱۰ دقیقه مفید)
منظور از مفید بودن یعنی توپ در جریان باشد.
بسکتبال نیز مانند فوتبال به دو نیمه تقسیم میشود به این صورت که کوارتر اول و دوم نیمه اول و کوارتر سوم و چهارم نیمه دوم را تشکیل می دهند.زمان استراحت بین دو نیمه پانزده دقیقه می باشد.زمان استراحت بین کوارتر های اول تا دوم و سوم تا چهارم تنها دو دقیقه است.
زمان رسمی برای هر بازی از ۱۲ دقیقه قبل از مسابقه آغاز می شود.
وقت اضافه:
در آموزش بسکتبال نتیجه مساوی وجود ندارد.در صورتی که در مهلت عادی بازی هیچکدام از دو تیم نتواند بر تیم دیگر برتری یابد و در نتیجه امتیازات دو تیم برابر شود ،بازی به وقت اضافه کشیده خواهد شد.در صورت تساوی در وقت اضافه ،باز هم وقت اضافه دیگری در نظر گرفته میشود.و این روند تا جایی که یکی از دو تیم به برتری دست یابد ادامه خواهد داشت.هر وقت اضافه ۵ دقیقه می باشد و زمان استراحت بین هر وقت اضافه نیز ۲ دقیقه در نظر گرفته شده است.
وقت استراحت:
در نیمه اول مسابقات هر تیم ۲ تایم اوت در اختیار دارد که در صورت نیاز می تواند از آن استفاده کند.در نیمه دوم تعداد تایم اوت ها ۳ بار می باشد.برای هر وقت اضافه نیز یک تایم اوت در نظر گرفته شده است و مدت زمان هر تایم اوت یک دقیقه است.اما نکته ای که باید دانشت این است که اگر تیمی در نیمه اول از تایم اوت خود استفاده نکند ،در نیمه دوم نمی تواند از آن استفاده کند.به عبارت دیگر تایم اوت هر نیمه تنها مربوط به همان نیمه است و در صورت عدم استفاده سوخت می شود.

آموزش بسکتبال
در مورد نتیجه بازی همانطور که میدانید پس از پایان زمان قانونی بازی تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده برنده بازی است.
نحوه شروع بازی:
همانگونه که قبلا گفته شد بازی آموزش بسکتبال با پنج نفر از هر تیم آغاز می گردد و با انجام جامپ بال در دایره وسط زمین بازی هیجان خود را بدست می آورد و اصطلاحا روی قلتک می افتد.پس از پایان هر نیمه حلقه های دو تیم عوض می گردند.
نحوه گل زدن و ارزش گل:
زمانی که در حین بازی توپ از بالا وارد سبد یک تیم شود ،گل به حساب می آید.اما بسیار مهم است که نقطه مبدا توپ کجا بوده.در نتیجه میزان امتیازی که قرار است برای تیم زننده گل ثبت شود بستگی به آن دارد که بازیکن از چه نقطه ای توپ را درون سبد کرده است.اگر توپ از پشت منطقه سه امتیازی پرتاب و درون سبد شده باشد ،گل سه امتیازی است و اگر در داخل منطقه سه امتیازی پرتاب شده باشد گل دو امتیازی است.توپ به ثمر رسیده از پشت خط پرتاب آزاد هم یک امتیاز را برای آن تیم به همراه دارد.

آموزش بسکتبال
در صورتی که تیمی به اشتباه توپ را درون سبد خود کند ،امتیاز برای تیم حریف و به نام کاپیتان تیم حریف ثبت خواهد شد
اما اگر تیمی به صورت عمدی توپ را وارد سبد خود کند گل به حساب نمی آید و توپ اوت حساب می گردد
در صورتی که توپ از زیر سبد وارد حلقه شود ،اوت محسوب می گردد.





:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: